تبیان، دستیار زندگی
شاید وقت آن رسیده باشد كه دكوراسیون اتاق نشیمن خود را از حالت رسمی بودن در بیاورید. اتاق نشیمن نباید بلا استفاده بماند،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کارخانه تولید آرامش

اتاق نشیمن

شاید وقت آن رسیده باشد كه دكوراسیون اتاق نشیمن خود را از حالت رسمی بودن در بیاورید. اتاق نشیمن نباید بلا استفاده بماند، دوره آن روزهایی كه خانواده ها تنها هفته ای یكبار در اتاق نشیمن دور هم جمع می شدند و چای سرو می كردند دیگر به پایان رسیده است. زمان روكش كشیدن روی مبل های نشمین به سر آمده است. واقعاً هدف نگهداری و پارچه كشیدن روی مبل هایی كه از آن استفاده نمی شود چیست؟

در عصر اخیر زندگی حالت خودمانی تری را پیدا كرده است و به نمایش گذاشتن اتاق نشیمن برای بازدید كنندگان فقط به چند روز از كل سال ختم می شود. هنوز هم می توانید اتاق نشیمن زیبایی داشته باشید كه میهمانان از صرف وقت در آن لذت ببرند. مطمئناً یك اتاق با دكوراسیون خشك و جدی باعث نمی شود كه مهمانها و دوستانتان قصد بازگشت مجدد به خانه شما را پیدا كنند.

زندگی داخلی منازل، از اتاق نشیمن شروع می شود. به جای اینكه دكوراسیون اتاق نشیمن شما جلوه ای سرد و تنها داشته باشد، سعی كنید فضای آنرا صمیمانه جلوه دهید. نكات زیر را مطالعه نمایید تا به واسطه آن انجام این كار برایتان آسان گردد.

*  بهتر است برای نشیمن از مبلمان غیر رسمی و مدرن استفاده كنید. قاعدتاً شما به هیچ وجه دلتان نمی خواهد مبلمان های كلاسیكی را برای فضای نشیمن خود تهیه كنید كه چند سال دیگر از مد می افتند.

سعی كنید مبلمان را طوری بچینید كه افراد روی آن به صورت گروهی بنشینند و احساس صمیمیت و راحتی كنند و بتوانند با هم به صورت دسته جمعی گفتگو داشته باشند.

*  فضای اتاق نشیمن باید كاملاً راحت به نظر برسد، و طوری باشد كه گویای زندگی فعلیتان باشد. با استفاده از قاب عكس و وسایل دكوری فضا را صمیمانه تر و دوستانه تر كنید.

*    مبلمان چند نفره بگیرید. از قرار دادن صندلی های تك نفره در نشیمن خودداری كنید. حتی در گوشه های اتاق نیز صندلی تك نفره نگذارید چون ممكن است كسی روی آن بنشیند و احساس تنهایی كند. سعی كنید مبلمان را طوری بچینید كه افراد روی آن به صورت گروهی بنشینند و احساس صمیمیت و راحتی كنند و بتوانند با هم به صورت دسته جمعی گفتگو داشته باشند.

*   با انتخاب مبلمان در طرح ها و رنگ های مختلف و ابعاد متفاوت، زیبایی فضای نشمین خود را دو چندان كنید. این كار به دنج و دوستانه تر شدن فضا نیز كمك می كند.

اتاق نشیمن

*   نورهای متفاوتی را برای نشیمن خود در نظر بگیرید و تلفیقی از چند رنگ متفاوت را در فضا به كار ببرید. استفاده از لامپ های دكوراتیو اتمسفر گرمی را به فضای نشیمن هدیه می دهد.

*   از كوسن و بالشتك های تزئینی به وفور استفاده كنید و سعی كنید طرح های مختلفی برای آن به کار ببرید.

*    وسایل قیمتی و آنتیك ها را در جاهای امنی قرار بدهید كه نه خودتان نگران خراب شدن و یا شكستن آنها باشید و نه اینكه مهمانهایتان در حین عبور از كنار آنها روی نوك انگشتان پاهایشان راه بروند. به این منظور استفاده از ویترین با درب شیشه ای پیشنهاد می شود.

*  از چهره اتاق نشیمن شما باید حال و هوای "زندگی" ببارد. اصلاً اشكالی ندارد كه اتاق نشیمن در حال استفاده شدن به نظر برسد. می توانید روی میز مجله های مورد علاقه خود را بچینید. در عین حال یادتان باشد كه فضای نشیمن را بیش از اندازه شلوغ نكنید.

اگر بتوانید از شدت رسمیت اتاق نشیمن خود بكاهید، نه تنها میهمانانتان در آن احساس بهتری پیدا می كنند، بلكه این اتاق تبدیل به مامن امنی برای تولید آرامش و امنیت روزانه برای خانواده خودتان می شود.

نشریه منزل

خانواده و زندگی- تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

چیدمانی مختص خانم های باردار

ظرافت های هنر مندانه

طراحی برای اتاق های کوچک

گرد بودن بزرگی می آورد!

طراحی متفاوت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.