تبیان، دستیار زندگی
امیرسرتیپ رضا خرم طوسی، جانشین رییس ستاد مشترك ارتش جمهوری اسلامی ایران، معتقد است كه نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران، نقش موثری در ارتقای بینش و فرهنگ جامعه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه کتاب گامی در ارتقاي سطح بينش جامعه
رضا خرم طوسی

اميرسرتيپ رضا خرم طوسي، جانشين رييس ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران، معتقد است كه نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، نقش موثري در ارتقاي بينش و فرهنگ جامعه دارد.

اميرسرتيپ رضا خرم طوسي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نمايشگاه كتاب تهران را به چشمه‌اي جوشان تشبيه كرد و اظهار داشت:‌ اين نمايشگاه، نقش موثري در ارتقاي بينش و فرهنگ جامعه دارد. اگر اين ويژگي نمايشگاه كتاب را به همين ميزان بپذيريم و از اين چشمه جوشان و منبع غني استفاده كنيم، قطعا" به آموزش و تربيت جوانان كمك خواهيم كرد.

وي تصريح كرد: ما معتقديم كه ‌فرهنگ دفاع‌مقدس، در تربيت جامعه، جوانان و ارتقاي سطح اعتماد به نفس و شجاعت آنان تاثير بسزايي دارد و انتشار آثار مرتبط با جنگ تحميلي، ‌در تحقق اين هدف موثر است.

جانشين رييس ستاد مشترك ارتش گفت: ارتش، يك سازمان كلاسيك و آموزشي است. به همين سبب، جنبه‌هاي عملياتي ـ آموزشي و اطلاعاتي جنگ تحميلي، در كتاب‌هاي نوشته و تدوين شده ارتش منعكس شده‌اند و اكنون بايد در حوزه ادبيات جنگ، فعاليت خود را گسترش دهيم.

مراسم اختتاميه بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، صبح امروز (25 ارديبهشت 89) در مصلاي تهران برگزار شد.

در بخش ویژه "تاریخ و ادبیات پایداری حماسه بزرگ دفاع‌مقدس"، انتشارات موسسه فرهنگی روایت فتح، انتشارات صریر و انتشارات سوره مهر، به پاس تولید آثار ارزشمند و وزین و توجه به یاد و خاطره‌ دوران دفاع‌مقدس در متن زندگی فردی و اجتماعی، به عنوان ناشر برگزیده این بخش معرفی شدند.