تبیان، دستیار زندگی
كتاب«پول‌آفرین» شامل آموزش بیش از 50 روش كسب درآمد بدون نیاز به سرمایه اولیه، به قلم محمود بوری‌پور، نویسنده جوان آبادانی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پول‌آفرين؛ كتابي براي آموزش 50 روش كسب درآمد
کتاب پول آفرین

كتاب«پول‌آفرين» شامل آموزش بيش از 50 روش كسب درآمد بدون نياز به سرمايه اوليه، به قلم محمود بوري‌پور، نويسنده جوان آباداني منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به گفته نويسنده كتاب «پول‌آفرين» اين اثر مي تواند براي تمام متقاضيان كار و اشتغال، دانش‌آموختگان، دانشجويان و افراد كم سواد مورد استفاده قرار گيرد.

بوري‌پور در سرمقاله اين كتاب آورده است:«يكي از تفاوت‌هاي اساسي بين مردم، اختلاف سطح معيشت و درآمد است كه اين تفاوت را همه و در هر سطح معيشتي كه باشند، درك مي‌كنند و بركسي پوشيده نيست. براي بهبود اين وضعيت، مسوولان ذي‌ربط،  تلاش، جديت و پشتكار به خرج داده و اقداماتي مشهود و ملموس طرح‌ريزي كرده‌اند، اما جز با يك عزم ملي و اقدام همگاني به ثمر نخواهد نشست.»

كتاب پول‌آفرين در 18 فصل منتشر شده است.

فصل نخست، با عنوان «اقتصاد و امور مالي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران» به تبيين اصل چهل و سوم و چهل و چهارم قانون اساسي اختصاص دارد. فصل دوم به نقش دين در كسب درآمد مي پردازد و بخش‌هاي«رزق و روزي در قرآن كريم»، «نماز براي ازدياد روزي»، «ريشه‌هاي رزق و فقر در تعاليم اسلامي»، «ادعيه تحصيل روزي» و «برخي از احكام خريد و فروش از نظر شرعي» را شامل مي شود. فصل سوم نيز به چگونگي جذب ثروت اختصاص دارد.

فصل چهارم كتاب، به مديريت علمي و عملي در زندگي مي‌پردازد. همچنين در فصل پنجم با عنوان«نهضتي براي اشتغال» راه حل‌هايي ‌براي خروج از بنگاه‌هاي املاك از بحران كنوني پيشنهاد شده است. نويسنده كتاب همچنين در بخش ششم به معجزه قلم اشاره مي‌كند و معتقداست، گنج اهالي قلم هنوز سربسته مانده است.

وي در فصل هفتم، مطرح مي‌كند، با دو ساعت كار روزانه در منزل با رايانه شخصي مي توان به درآمد ماهانه 5/1 ميليون توماني رسيد. فصل‌هاي هشتم ونهم نيز نحوه استخدام و اشتغال به كار كارمندي در منزل و كارهاي مخصوص خانم‌هاي خانه‌دار را تشريح مي كند.

در فصل دهم، دو راه حل براي تاثيرگذاري زنان بر اقتصادخانواده تبيين شده. فصل يازدهم نيز توليد هفت محصول درخانه با درآمد ماهيانه يك ميليون تومان را معرفي مي كند. نويسنده معتقد است، خياطي يكي از شغل‌هاي كدبانوي پول‌آفرين است.

بوري‌پور، بيان مي كند: بسته‌بندي خانگي مي تواند به عنوان يك شغل، درآمدي شگفت‌آور را نصيب خانواده كند. همچنين شيوه كسب ماهيانه 5/4 ميليون تومان سود خالص شانسي را در فصل چهاردهم كتاب توضيح مي دهد. به عقيده وي، «تهيه وتنظيم جزوات كنكور»، «تدريس خصوصي» و «خدمات فرهنگي» سه شغل پو‌ل‌ساز درعرصه فرهنگ و آموزش اند، كه ماهانه يك ميليون و 200 هزار تومان درآمد به دنبال دارند.

وي همچنين معتقد است با انجام خدماتي چون ساخت مجسمه هاي گچي، كار روي سراميك و كار روي شيشه، مي‌توان بدون نياز به آموزش در عرصه هنري، ماهانه 6 ميليون تومان، سود خالص كسب كرد. همچنين در فصل هفدهم كتاب، سه زمينه كاري پردرآمد ويژه مردان را معرفي و فصل هجدهم(نهايي) نيز به شغل‌هاي مرتبط با رستوران‌ها و فروشگاه‌هاي عرضه غذاي آماده اشاره مي‌كند.

كتاب پول‌‌آفرين اخيرا توسط انتشارات«قلم جوان» در 96 صفحه عرضه شده است.