تبیان، دستیار زندگی
محمدحسین كریمی‌‌پور، مدیر مسوول انتشارات روایت‌فتح، در مراسم رونمایی از شش اثر نشر ساقی، كه عصر جمعه 24 اردیبهشت ماه در سرای اصلی اهل قلم بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: چاپ كتاب‌های مرتبط با دانا محوری، اندیشه و تعقل، رویكرد نشر سا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيين رونمايي از آثار تازه موسسه روايت فتح عنوان شد
آثار موسسه روایت فتح

محمدحسين كريمي‌‌پور، مدير مسوول انتشارات روايت‌فتح، در مراسم رونمايي از شش اثر نشر ساقي، كه عصر جمعه 24 ارديبهشت ماه در سراي اصلي اهل قلم بيست و سومين نمايشگاه بين المللي تهران برگزار شد، گفت: چاپ كتاب‌هاي مرتبط با دانا محوري، انديشه و تعقل، رويكرد نشر ساقي است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از ستاد خبري سراي اهل قلم،  آيين رونمايي از 6 عنوان كتاب منتشر شده در نشر ساقي(موسسه روايت‌فتح) با عناوين "مديريت ادراك"، "لابي صهيونيست"، مجموعه دو جلدي "آشنايي با روش‌هاي تبليغي"، "عمليات رواني و رسانه"، "نفت و خون؛ پيامدهاي وابستگي آمريكا به نفت" و "تاملي در مباني تبليغ"، عصر جمعه 24 ارديبهشت ماه، در سراي اصلي اهل قلم بيست‌وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران برگزار شد.

سردار بهروز اثباتي در آغاز اين نشست، درباره هدف از نگارش دو كتاب تدويني خود با عناوين "، "تاملي در مباني تبليغ" و "آشنايي با روش‌هاي تبليغي" اظهار داشت: تبليغ، مفهوم پيچيده‌اي است كه در ايران،‌ حتي به بدترين تعبير مانند؛ پروپوگاندا نيز اطلاق مي‌شود. نگاه متفكران غربي به تبليغات، در متون درسي ايران گنجانده شده، در حالي كه كتاب هاي آنان در مقابل ارزش‌هاي اجتماعي نوشته شده اند.

وي بر لزوم نگاه انقلابي به تبليغات، تاكيد كرد و ادامه داد: كتاب‌هاي "مباني تبليغ" نوشته محمدحسن زورق و "پژوهشي در تبليغ" اثر محمدتقي رهبر، نخستين آثار نوشته شده با نگاه انقلاب اسلامي بودند كه به فراموشي سپرده شده‌اند. كتاب "تاملي در مباني تبليغ"، ضمن تكيه بر آثار ذكر شده، بر اساس تجربيات اجرايي شخصي‌‌ام نوشته شده است.

اين استاد دانشگاه، در پايان خاطرنشان كرد: مجموعه دو جلدي "آشنايي با روش‌هاي تبليغي" نيز شامل مفاهيم بنيادي تبليغ و انواع روش‌هاي تقسيم‌بندي آن است. اميدوارم كه اهل پژوهش، با نگارش آثار جديد، نسبت به بررسي حوزه مخاطب سنجي، با نگاه انقلابي، حركات تازه‌اي كنند.

سپس دكتر حجت‌الله مرادي، به معرفي كتاب " قدرت و جنگ نرم از نظريه تا عمل" پرداخت و گفت: جنگ نرم، يك واژه ايراني است و در اين كلمه در خارج از كشور، مفهومي ندارد. اين كتاب نيز نخستين اثر منتشر شده درباره جنگ نرم است. اين مفهوم در سه سطح "مباني"، "ابزارها و روش‌ها" و "مطالعات موردي"، توسط 20 نويسنده نوشته شده است.

دكتر حاتمي نيز با اشاره به سخنراني فرانسيس فوكوياما، محقق و تاريخ نگار ژاپني در سال 1386 و يك كنفرانس بين‌المللي، اظهار داشت: به عقيده وي، قدرت نرم شيعه، از هرمي تبعيت مي‌كند كه شريان‌هاي حياتي شيعه را تشكيل مي‌دهند.

محمدحسين كريمي‌‌پور، مدير مسوول انتشارات روايت‌فتح (ساقي)، با اشاره به تاريخچه اين نشر تصريح كرد: نشر ساقي از سال 1376، با انتشار آثار شهيد مرتضي آويني، رويكرد چاپ كتاب‌هاي مرتبط با دانا محوري، انديشه و تعقل را آغاز كرد.

وي با تاكيد بر مخاطب‌شناسي در نشر ساقي، ادامه داد: توجه به نياز مخاطب، ورود به عرصه‌هاي جديد مانند؛ نشر مكتوب، الكترونيك و توليد محصولات رسانه‌‌اي، از جمله برنامه‌هاي درازمدت نشر ساقي و موسسه روايت‌فتح‌اند.

كريمي‌‌پور در پايان، محققان و مولفان مسلط بر علوم جديد را براي همكاري با نشر ساقي، دعوت كرد.

سردار محمدرضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفان نيز، فعاليت‌هاي موسه انتشاراتي روايت‌فتح را جزو افتخارات بسيج خواند و اظهار داشت: هيچ‌‌يك از كتاب‌هاي چاپ شده درباره دفاع‌مقدس، توانايي ترسيم معنويت و عشق رزمندگان دفاع‌مقدس را ندارند و تنها مي‌توانيم اميدوار باشيم كه پيام آن‌ها به نسل‌‌هاي آينده منتقل شود.

وي در پايان، درباره اهميت تبليغات در زمينه كتاب و وظايف متقابل آن، سخناني ايراد كرد.

در پايان اين مراسم، كتاب‌هاي "مديريت ادراك" نوشته حجت‌الله مرادي و محمدحسين الياسي، "لابي صهيونيست" اثر جان جي. مي‌يرشيمر، استفان ام. والت و ترجمه علي عبدالمحمدي، "عمليات رواني و رسانه" نوشته ، حجت‌الله مرادي، يدالله محمدي، محمدباقر حبي و محمدحسين الياسي، "نفت و خون؛ پيامدهاي وابستگي آمريكا به نفت" تاليف مايكل تي. كلر و ترجمه وحيد موسوي، تاملي در مباني تبليغ"، مجموعه دو جلدي "آشنايي با روش‌هاي تبليغي" اثر بهروز اثباتي و "جنگ نرم از ديدگاه قرآن" رونمايي شدند و نويسندگان اين آثار مورد تجليل قرار گرفتند.