تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش گفت: بالاترین جلوه هستی تولید تربیتی است كه در نظام تعلیم و تربیت متبلور می‌شود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید تربیتی بالاترین جلوه هستی است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بالاترین جلوه هستی تولید تربیتی است كه در نظام تعلیم و تربیت متبلور می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی بابایی در همایش همكاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در قم با بیان اینكه نظام تعلیم و تربیت خود را متعهد به جمهوری اسلامی و نظام می‌داند گفت: اگر در طول سال‌های گذشته و دهه‌های گذشته نتوانسته‌ایم خودمان را در نظام تعلیم و تربیت پیدا كنیم برمی‌گردد به نوع نگاه ما به آموزش و پرورش، زیباترین بیانات و گفتار توسط صاحب‌نظران از آموزش و پرورش شده است اما مشكل ما خوب سخن گفتن نیست همان طور كه مقام معظم رهبری فرمودند؛ زمان عمل است، زیبا عمل كردن نیاز دارد.

وی افزود: اساتید فن از حوزه و دانشگاه حدود 5 سال زحمت كشیده‌اند و نتیجه زحمت آن ها موضوع تربیت در نظام آموزش و پرورش است كه مصوب شده است و مراحل خود را طی می‌كند در راهی كه رفته‌ایم تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

حاجی بابایی گفت: نگاه اقتصادی به آموزش و پرورش ما را با مشكل جدی رو به می‌كند در هیچ جا ندیدم كه از كار تعلیم و تربیت به عنوان كار مصرفی هزینه‌بر نام برده شود. اگر به آموزش و پرورش اقتصادی بیاندیشیم وضعیت ما از آنكه امروز هست بهتر نخواهد شد اگر فكر و ذهن دانش‌آموزان شكل بگیرد دیگر قابل تصحیح نیست ما عاشقانه در این مسیر قدم برمی‌داریم و به تمام نهادها نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تولید تربیتی، بالاترین جلوه هستی نام برده شده است. اگر به آموزش و پرورش به عنوان نظام تولید نگاه كنیم كشور توسعه یافته‌ای می‌شود كه انسان‌هایی تربیت شده دارد كه می‌تواند مثل یك چشمه جوشان تولید علم كنند هم چنانكه افتخارات كنونی ما به دلیل نیروی علم است امام (ره) فرمودند: همه خوشبختی‌های ما از آموزش و پرورش است.

وی تأکید کرد: زنده بودن آموزش و پرورش به احیاء جایگاه معلم است همان طور كه زنده بودن حوزه به احیای جایگاه علما و روحانیت است.

خبرگزاری پانا

گروه مدرسه اینترنتی تبیان - تنظیم: نوربخش