تبیان، دستیار زندگی
كتاب «فرهنگ واژگان تئاتری» نوشته علیرضا احمدزاده از سوی انتشارات افراز در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران عرضه می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«فرهنگ واژگان تئاتري» منتشر شد
فرهنگ واژگان تئاتری» منتشر شد

كتاب «فرهنگ واژگان تئاتري» نوشته عليرضا احمدزاده از سوي انتشارات افراز در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، احمدزاده در اين كتاب به واژگان غير ايراني توجه دارد و تلاش كرده تا اساسي‌ترين واژگان هنر تئاتر را در اين مجموعه ارايه كند.

بيش از بيست سال پيش خسرو شهرياري «كتاب نمايش» را به چاپ رساند. اين اثر فرهنگ واژه‌ها، اصطلاح‌ها، سبك‌ها و جريان‌هاي نمايشي به اضافه كتاب‌شناسي نمايش، معرفي تالارها، تشكيلات، تماشاخانه‌ها و گروه‌هاي نمايش در ايران را در برمي‌گيرد.

كتاب «فرهنگ اصطلاحات تئاتر» نوشته همايون نوراحمر نيز در اين زمينه منتشر شده كه به واژگان تئاتر غربي و غير ايراني توجه دارد.

اهميت كتاب احمدزاده در اين است كه با مراجعه به منابع متعدد و پژوهش در اين زمينه، فرهنگ واژگان تئاتري را مكتوب كرده و اثر خود را با اضافه شدن مطالب جديد به چاپ رسانده است.

كتاب «فرهنگ واژگان تئاتري» نوشته عليرضا احمدزاده در شمارگان 1650 نسخه و با قيمت 2800 تومان از سوي انتشارات افراز در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود.