تبیان، دستیار زندگی
در پایان روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، تیم ایران صاحب مدال طلا و یك نقره شد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شروع طوفانی آزادکاران ایران

ایران صدرنشین روز نخست

در پایان روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، تیم ایران صاحب مدال طلا و یك نقره شد.

به نقل از ایسنا، در دیدار پایانی وزن 60 کیلوگرم مسعود اسماعیل پور در یک کشتی حساس و نزدیک در سه تایم شوگو مائدا از ژاپن را شکست داد و بر سکوی نخست آسیا ایستاد. اسماعیل پور در حالی که در وقت اول یک بر صفر عقب بود در دو ثانیه پایانی حریف خود را در خاک نشاند و تایم اول را یک بر یک برنده شد. در وقت دوم کشتی گیر ژاپنی در 10 ثانیه پایانی از اسماعیل پور یک امتیاز گرفت و برنده شد تا کار به وقت سوم بکشد. در این تایم سرنوشت ساز اسماعیل پور یک بار حریفش را خاک کرد و در ادامه کشتی را بست تا با یک خاک دیگر برنده مسابقه شود و به مدال طلا برسد.

همچنین در فینال وزن 74 کیلوگرم سعید ریاحی مقابل یارسینگ یاداو از کشور میزبان قرار گرفت که تایم اول را یک بر یک باخت. در تایم دوم هم در ریاحی ابتدا یک بار حریف خود را خاک کرد اما در 30 ثانیه به پایان مسابقه یک امتیاز از دست داد. در ثانیه های پایانی ریاحی برای زیرگیری یورش برد و به نظر می رسید که حریف خود را در یک کش و قوس خاک کرد اما داوران به او امتیازی ندادند. اعتراض مربیان برای بازبینی فیلم هم ره به جایی نبرد تا ریاحی تایم سوم را یک بر یک ببازد و مدال نقره بگیرد.

به نظر ریاحی در اولین میدان برون مرزی خود تحت تاثیر جو سالن و تشویق تماشاگران هندی قرار گرفته بود.

کشتی

مسابقه فینال وزن 96 کیلوگرم نیز بین رضا یزدانی و نورجان کاتایف دارنده مدال طلای سال 2006 آسیا از قزاقستان برگزار شد. یزدانی در تایم اول با یک زیر گیری از مچ پا و سپس با در اختیار گرفتن سر و دست حریف دو امتیاز به دست آورد و 2-0 برنده شد. یزدانی تایم دوم را طوفانی شروع کرد و با یک پیش انداز و تاباندن حریف دو امتیاز گرفت. کاتایف که حرفی برای گفتن مقابل یزدانی نداشت دو بار دیگر خاک شد و سپس با یک فتیله پیچ نتیجه 6 بر صفر شد و یزدانی مدال طلای وزن 96 کیلوگرم آسیا را بر سینه زد.

رقابت های چهار وزن دوم از امروز ظهر ساعت 14 به وقت محلی آغاز می شود.

رده بندی سه وزن نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا:

60 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل پور(ایران) 2- شوگو مائدا (ژاپن) 3- لی سئونگ چول(کره جنوبی) و دارن ژوماگازیف (قزاقستان) 5- اولان نادربیک(قرقیزستان) و گائو فنگ (چین)

74 کیلوگرم: 1- نارسینگ یاداو (هند) 2- سعید ریاحی(ایران) 3- سیف الدین عثمان اف(قزاقستان) و لی یون سئوک (کره جنوبی) 5- ایلگیز ژاکیپکوف (قرقیزستان) و مندسایهان (مغولستان)

96 کیلوگرم: 1- رضا یزدانی (ایران) 2- نورجان کاتایف (قزاقستان) 3- تاکائو ایسوکاوا(ژاپن) و کیم جائه گانگ (کره جنوبی) 5- بکبولسان (قرقیزستان) و فرخود آناکولوف (تاجیکستان)

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری