تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سلیمانی در گفت‌‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام دانستن اهانت به مقدسات اهل سنت گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در کردستان نه به عنوان فتوا بلکه به عنوان یک حکم حکومتی بیان شد و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهل سنت ایران شیعه سیاسی‌اند
امام جمعه زاهدان

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین سلیمانی در گفت‌‌وگو با سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حرام دانستن اهانت به مقدسات اهل سنت گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در کردستان نه به عنوان فتوا بلکه به عنوان یک حکم حکومتی بیان شد و برای همه  واجب الاجراست.

وی افزود: حکمی که حضرت امام راحل‌(رحمة الله علیه)‌ در رابطه با ارتداد سلمان رشدی عنوان کردند؛ حتی پس از رحلت ایشان نیز باقی است در حالی که گروهی سعی در تغییر این حکم به فتوا بودند.

وی با بیان اینکه فتوا نفوذش در مقلدین  و حکم در میان  شیعیان جهان است، اظهار داشت: مساله اهانت به اعتقادات اهل سنت نه تنها از دیدگاه مقام معظم رهبری حرام است، بلکه همه کسانی که فکر تقریبی دارند نیز به این مساله معقتد هستند، و مصلحت کلیت نظام اسلامی را مد نظر دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: نمی شود با معتقدات یک گروهی در افتاد و آن وقت آهنگ وحدت را  سرداد، زیرا وحدت به احترام متقابل نیاز دارد و باید برای مقدسات یکدیگر احترام قائل شویم.

وی گفت: اهل سنت محبت و مودت خاندان پیامبر و اهل بیت‌(علیهم‌السلام) را بر خود واجب می دانند،  زیرا این مطلب نص صریح قرآن است و هر کسی که نص این آیه از قرآن را انکار کند جزو غالیان به شمار می‌رود و مترود امت اسلامی خواهد بود.

وی افزود: کسی که در دلش عشق به زهرا(علیها السلام) نباشد  و محبت به حسنین و ارادت به حضرت علی مرتضی(علیه السلام) را نداشته باشد  قطعا در زمره مسلمان واقعی نیست و اهل سنت این باور را دارند و کتابهای متعدد آنان از قبیل  صحاح سته مملو از روایاتی در شأن و منزلت اهل بیت‌(علیهم‌السلام) است.

وی با طرح‌ یک سئوال که آیا منظور مقام معظم رهبری، لزوم نشان دادن ارادت است یا  امتناع از اهانت، اظهار داشت: دیدگاه مقام معظم رهبری کنترل و امتناع از اهانت مقدسات می باشد و البته در هیچ یک از آیات قرآنی نسبت به واجب بودن ارادت و علاقه و محبت به صحابه آیه ای بیان نشده است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه برای اهل بیت‌(علیهم‌السلام) آیه  « قل لا اسألکم اجراً الّا المودة فی القربی» وجود دارد، اظهار داشت: صاحبان تفکر تقریب، معتقدند که نباید به مقدسات اهانت شود، زیرا که این به معنای ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه همسران نبی اکرم‌(صلی الله علیه و آله و سلم) مورد تکریم و احترام  بر اساس آیه قرآن کریم هستند، گفت: قرآن دقیقا جایگاه و منزلت همسران پیامبر اکرم‌(صلی الله علیه و آله و سلم) را مشخص کرده و جایگاه ام المؤمنین را به آنان عطا نموده و ازدواج با آنان را برای مسلمانان حرام دانسته است و در این مساله فرقی میان حضرت خدیجه‌(علیها السلام)، عایشه، ام سلمه و ... نیست.

وی افزود: اهل سنت خود میان صحابه گروه بندی کرده اند، گروهی معاویه را جزو صحابه نمی آورند، از سوی دیگر بخشی از آنان معاویه را تکریم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری تنها شاخص اعتقاد و اطمینان نظام اسلامی است که تمام جامعه حول آن اجتماع می کنند و فرمان ایشان لازم‌الاتباع می باشد.

وی با بیان اینکه رعایت حرمت مقدسات اهل سنت و تشیع نوعی مقابله با دشمنان اسلام است، اظهار داشت: با این اقدام بهانه ای برای دامن زدن به اختلافات وجود ندارد، همه عالم می داند که پس از انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی‌(رحمة الله علیه) و مقام معظم رهبری، گام‌های بسیار بلندی در ایجاد و حفظ وحدت مسمانان برداشته شده است.