تبیان، دستیار زندگی
حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در سومین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره‌های معرفی برترین‌ها، ترغیب و تشویق طلاب به کسب معرفت، فضیلت و افزایش دانش و توانایی در ابعاد مختلف علمی، فرهن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزیدگان حوزه‌ خواهران معرفی شوند
سید مهدی حسینی

حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در سومین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هدف اصلی از برگزاری جشنواره‌های معرفی برترین‌ها، ترغیب و تشویق طلاب به کسب معرفت، فضیلت و افزایش دانش و توانایی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی است.

وی افزود: معرفی افراد برتر به دیگران در رشته‌های خاص با هدف الگوسازی انجام می‌شود که این الگوسازی نقش اصلی را در ترغیب بیشتر طلاب برای مشارکت در فعالیت‌های مختلف را ایفا می‌کند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه بر مسأله تکریم در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: خداوند هرکسی را که قدردان و شکرگزار افراد خدوم است دوست دارد و ما نیز در این مسیر تلاش کرده و از کسانی که ممتاز بوده‌اند تقدیر می‌کنیم.

وی خواستار شناسایی افراد برگزیده در ابعاد جامع تربیتی، علمی و مهارتی در حیطه فعالیت‌ حوزه‌های علمیه شد و ابراز داشت: معرفی افراد برگزیده یک حرکت گسترده و شور و نشاط فراوانی در حوزه‌های علمیه و سایر بخش‌ها ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی همچنین از رسانه‌های مختلف خواست تا این مراسم را به درستی پوشش دهند و گفت: اگر در رسانه‌ها منعکس شود که برترین‌های حوزه‌های علمیه مورد تقدیر قرار گرفته‌اند، جوانان دارای بینش و علاقه‌مند به ورود به حوزه‌های علمیه و پرداختن به فعالیت‌های حوزوی وارد حوزه می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در جشنواره برترین‌های سال 89 دو بخش المپیاد علمی و آزمون‌های ورودی را مورد توجه قرار داده‌ایم، افزود: امسال برای نخستین بار در حوزه‌های علمیه، شاهد اجرای المپیاد علمی خواهران طلبه در سه رشته فقه و اصول، ادبیات عرب و فلسفه و کلام بودیم.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه اضافه کرد: این المپیاد در سه گروه شامل پایه‌های سوم، چهارم و پنجم تحصیلی برگزار شد و در مجموعه از هر رشته و هر گروه سه نفر و در کل 27 نفر به عنوان افراد برتر معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: گروه دیگری که در جشنواره برترین‌ها در حیطه آموزشی مورد تقدیر قرار گرفتند، نفرات اول تا سوم آزمون ورودی سطح دو و سه حوزه‌های علمیه در چهار رشته فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، فلسفه اسلامی و کلام اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که معیار معرفی افراد در جشنواره برترین‌ها رقابت در عرصه کشوری است، اذعان داشت: امیدواریم با این شاخص برنامه‌های دیگری را در آموزش اساتید، کادر آموزشی و گروه‌های آموزشی برگزار کنیم و در این عرصه‌ها نیز افراد برتر را معرفی نماییم.

گفتنی است، سومین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز 21 اردیبهشت‌ماه در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.