تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال ایران با وجود شایستگی نتوانست راهی مرحله یك چهارم پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شود ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال و دیگر هیچ ....

حذف استقلال از آسیا

تیم فوتبال الشباب عربستان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 3 بر 2 در برابر استقلال تهران به برتری دست یافت تا استقلال از راهیابی به جمع 8 تیم برتر آسیا بازماند.

استقلال تهران که در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا در جایگاه دوم گروه خود قرار گرفته بود سه شنبه شب در عربستان و در ورزشگاه شبه لانه زنبوری الشباب عربستان به دیدار این تیم رفت و با آنکه در نیمه اول بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت با گل دقایق پایانی تیم عربستانی با نتیجه 3 بر 2 بازی را واگذار کرد تا با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کند.

فیصل السلطان (21) اولین گل بازی را به ثمر رساند که خیلی زود سیاوش اکبرپور (23) از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

در ادامه حسین کاظمی (30) گل دوم استقلال را به ثمر رساند. فرهاد مجیدی نیز یک موقعیت مسلم گل در نیمه اول این بازی از دست داد.

این نتیجه تا پایان نیمه دوم باقی ماند اما با شروع این نیمه الشباب نمایش بهتری را از خود ارائه داد و در دقیقه 48 طیب گل تساوی را به ثمر رساند. پس از این گل باز هم این تیم عربستانی بود كه بهتر از استقلال بازی كرد اما تیم ایرانی هم شانس‌های خوبی را برای گشودن دروازه حریف پیدا كرد كه موقعیت تك به تك مجیدی در دقیه 81 یكی از این فرصت‌ها بود كه ضربه او به دیرك دروازه الشباب برخورد كرد.

حذف استقلال از آسیا

در شرایطی كه دو تیم خود را آماده وقت‌های اضافی می‌كردند كیزانی مهاجم الشباب با استفاده از اشتباه مدافعان و دروازه‌بان استقلال در دقیقه 88 گل سوم الشباب را به ثمر رساند تا این بازی با نتیجه سه بر دو به سود الشباب عربستان به پایان برسد. در دقیقه پایانی هم سیاوش اكبرپور فرصت بسیار خوبی را برای گلزنی به دست آورد اما از محوطه شش قدم توپ را به آسمان فرستاد تا پازل بدشانسی‌های استقلال در این بازی كامل شود.

البته نباید از اشتباهات کادر فنی استقلال نیز به سادگی گذشت که در جریان دیدار با بیرون کشیدن جانواریو باعث آزادتر شدن هافبک های عرب ها شد تا با خیال راحت تری بازی را ادامه دهند و سرانجام بتوانند گل پیروزی بخش را وارد دروازه آبی پوشان ایرانی کنند تا  پرونده استقلال در سومین جام نیز بسته شود و آنها نتوانند هیچ موفقیتی را کسب کنند.

مرفاوی:  بازیکنانم فوق‌العاده بودند

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه تیمش در اکثر دقایق بازی بهتر از تیم الشباب بود،گفت: بازیکنانم فوق العاده بازی کردند و جریان کار را در دست داشتند اما یک گل غیرمنتظره باعث حذف ما از این مسابقات شد.

صمد مرفاوی در نشست خبری پس از این دیدار با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت:من به الشباب تبریک می گویم. آنها برنده شدند اما فکر می کنم ما بهتر از آنها بازی کردیم.

وی ادامه داد: این بازی زیبایی بود در همه جنبه‌ها. چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ موقعیت‌هایی که پیش آمد و گل‌هایی که زده شد. در بسیاری از زمان بازی سرتر بودیم و یک گل غیرمنتظره باعث حذف ما از این مسابقات شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران افزود: همه بازیکنانم فوق العاده بازی کردند و جریان کار را در دست داشتند. ما می توانستیم برنده باشیم. گل سوم آنها خیلی دیر زده شد با این وجود نفرات ما کار را واگذار نکردند، هر چند دیگر وقتی نمانده بود.

از شکست استقلال قدرتمند خوشحالم

سرمربی برزیلی تیم الشباب عربستان در كنفرانس خبری دیدار تیم‌های استقلال و الشباب اظهار كرد: بازی خوبی انجام شد اما شكست استقلال نتیجه‌ی قابل قبولی بود كه شاید دستیابی به آن چندان راحت نبود.

ادواردو پریرا، سرمربی تیم الشباب عربستان كه به نظر می‌رسید پیروزی بر استقلال ایران در مرحله‌ی یك هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تا ساعتی پس از بازی هنوز باور نكرده بود با خوشحالی مضاعف در نشست خبری پس از این دیدار حاضر شد و تاكید كرد كه پیروزی بر استقلال نتیجه‌ی قابل توجهی است كه الشباب باید قدر آن را بداند.

استقلال - الشباب

وی افزود: بازی خوبی را انجام دادیم. استقلال ایران یك تیم قوی و قدرتمند و فنی بود. ما این تیم را به خوبی می‌شناختیم و برایش برنامه داشتیم.

پریرا تاكید كرد: در طول روزهای گذشته 8 سی‌دی از استقلال را مرور كرده بودم. نقاط ضعف وقوت این تیم را و ویژگی‌های فردی و فنی تك تك بازیكنان این تیم را درآورده بودم. می‌دانستم با چه تیمی بازی خواهم كرد.

وی اظهار كرد: همه می‌دانستیم بازی بسیار دشواری خواهیم داشت، دیداری بود كه ممكن بود به حذف الشباب منجر شود. شرایط بازی در نیمه اول به ضرر ما بود اما استفاده از موقعیت‌ها و مدیریت بازی باعث شد كه پیروز میدان باشیم.

پریرا با تاكید مضاعف بر قدرت فنی و قابلیت‌های تیم استقلال اظهار كرد: این تیم از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی است كه پیروزی در برابر این تیم كار راحتی نبوده و نخواهد بود اما شرایط ویژگی‌های الشباب باعث شد كه پیروز میدان باشیم.

وی افزود: استفاده از شرایط میزبانی و حضور تماشاگران الشباب نیز كمك فراوانی به پیروزی ما كرد و قطعا حضور استقلال در خانه‌ی الشباب از هر نظر به نفع ما تمام شد و خوشحالم كه امروز پیروز میدان بودیم.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاران عربستانی با طرح سوال‌های داخلی و درباره‌ی اختلافات موجود بین بازیكنان این تیم و باشگاه خواستار پاسخ پریرا شدند كه وی از طرح چنین سوالاتی خشمگین شد و تاكید داشت كه اختلافات داخلی جایش در كنفرانس خبری پس از برد در مرحله‌ی یك هشتم لیگ قهرمانان آسیا نیست.

وی افزود: مسایل داخلی باشگاه بین مدیر و مسوولان قابل حل است. آنچه كه مهم است این است كه ما توانستیم در یك بازی حساس پیروز میدان شویم و در مقابل یكی از تیم‌های قوی این رقابت‌ها پیروز میدان خارج شویم.

نتایج سایر دیدارهای شب گذشته:

سئونگنام كره‌جنوبی 3- گامبااوزاكا ژاپن صفر

سوون كره جنوبی 2- بیجینگ گوان چین صفر

الغرافه قطر یك- پاختاكور ازبكستان صفر

مطالب مرتبط :

خودزنی در آسیا به سبک ایرانی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری