تبیان، دستیار زندگی
معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی از ژیل ژاکوب رئیس جشنواره فیلم کن به عنوان دبیر جشنواره فیلم برلین نام برد که دیتر کاسلیک مدیر این جشنواره است. به گزارش خبرآنلاین، جواد شمقدری صبح سهشنبه 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران حاضر شد تا درب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبرآنلاین خبرهای اشتباه هم زیاد میزند!

خبرآنلاین خبرهای اشتباه هم زیاد میزند!

معاون سینمایی: من با آقای میرعلایی صحبت کردم و گفتم اگر چنین است جشنواره را ترک کنید و ایشان هم از دبیر جشنواره که فکر کنم ژیل ژاکوب! بود، پرسید و جواب دادند که اصلاً چنین نبوده و خبرآنلاین ما را به اشتباه انداخته بود

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی از ژیل ژاکوب رئیس جشنواره فیلم کن به عنوان دبیر جشنواره فیلم برلین نام برد که دیتر کاسلیک مدیر این جشنواره است.

به گزارش خبرآنلاین، جواد شمقدری صبح سه شنبه 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران حاضر شد تا درباره سیاست‌های سینما در سال جدید صحبت کند.

او در بخشی از این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرآنلاین تلاش کرد با موضوعی نادرست و بی ارتباط مسیر صحبت را منحرف کند.

شمقدری در این جلسه بعد از شنیدن سئوال خبرنگار خبرآنلاین در مورد اختلافات میان مدیران سینمایی ارشاد و محمدمهدی عسگرپور، مدیرعامل خانه سینما، قبل از پاسخ دادن ابتدا از مدیر روابط عمومی پرسید سئوال کننده، خبرنگار کدام رسانه است و بعد گفت: «خبرآنلاین خبرهای اشتباه هم زیاد میزند. در دوران جشنواره فیلم برلین خبر زدید دو فیلم از ایران در این جشنواره تقدیر می‌شود. من با آقای میرعلایی صحبت کردم و گفتم اگر چنین است جشنواره را ترک کنید و ایشان هم از دبیر جشنواره که فکر کنم ژیل ژاکوب! بود، پرسید و جواب دادند که اصلاً چنین نبوده و خبرآنلاین ما را به اشتباه انداخته بود.»

شمقدری در حالی از ژیل ژاکوب به عنوان رئیس جشنواره برلین یاد کرد که ژاکوب سالهاست به عنوان رئیس جشنواره کن فعالیت میکند. احتمالاً منظور معاون سینمایی وزیر ارشاد دیتر کاسلیک، مدیر جشنواره برلین بوده است.

شمقدری خبرآنلاین را به انتشار خبری نادرست متهم کرد، اما با جستوجوی دقیق در سایت خبرآنلاین به خوبی روشن میشود به هیچ عنوان چنین خبری با مضمونی که او یاد کرد در این رسانه انتشار نیافته است. تمامی خبرهای مربوط به جشنواره برلین که در سایت خبرآنلاین روی خط رفته دارای منابع رسمی و موثق و از سایت رسمی جشنواره برلین  است که لینک هر یک از آنها زیر اخبار ترجمه شده، درج شده است.

در گزارش خبرآنلاین از برندگان جشنواره برلین 2010 که با عنوان «عسل و پولانسکی برنده جوایز اصلی جشنواره فیلم برلین شدند» ساعت 23:07 یکشنبه 2 اسفند 88 منتشر شد، از فیلم «از باد بپرسید» بتین قبادی به عنوان برنده جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه بخش «نسل 14 سال به بالا» شصتمین جشنواره فیلم برلین یاد شده که البته این خبر پیشتر با عنوان «خرس بلورین جشنواره فیلم برلین به ایران رسید» شنبه 1 اسفند 88 در خبرآنلاین منتشر شده بود.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی