تبیان، دستیار زندگی
قابلیت عرضه کتاب در هر جا با ظرفیت 260نسخه،امکان پرداخت الکترونیکی و اسکناس و سکه و ...از قبلیتهای این دستگاه ست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگاه خودفروش کتاب هم آمد

دستگاه خودفروش کتاب

اولین دستگاه خودکار فروش کتاب با نام تجاری «ejoy book store»، با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر انتشارات سوره مهر در محل غرفه این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

اولین دستگاه خودکار فروش کتاب با قابلیت‌هایی چون قابلیت عرضه کتاب در هر جا، امکان پرداخت الکترونیکی، دریافت اسکناس توسط دستگاه و بازگرداندن مانده مبلغ بصورت سکه با ظرفیت 260 نسخه در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

این دستگاه‌ها به دلیل هزینه کم برای راه اندازی و نگهداری، حذف محدودیت های زمانی دسترسی به کتاب، قابلیت جانمایی دستگاه در هر کجا، در شرایط کنونی تنها راه حل ارتقای سطح مطالعه است.

حمزه زاده، مدیر عامل انتشارات سوره مهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین آثار حوزه‌های ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتشارات متبوعش از طریق این دستگاه‌ خودکار به فروش می‌رسند، هدف از راه اندازی دستگاه  خودکار فروش کتاب را گسترش ویترین در کشور خواند و گفت: شبکه توزیع کتاب در کشور ضعیف است و مردم امکانی برای دسترسی به کتاب ندارند، بنابراین استفاده از این دستگاه در اماکن عمومی و مراکز دانشگاهی راهی برای گسترش و تسهیل دسترسی مردم به کتاب است.

مدیر انتشارات سوره مهر از راه اندازی 26دستگاه خودکار فروش کتاب در اماکن عمومی و مراکز علمی کشور خبر داد.

مدیر انتشارات سوره مهر از راه اندازی 26دستگاه خودکار فروش کتاب در اماکن عمومی و مراکز علمی کشور خبر داد و

کتاب

گفت: با نصب این تعداد دستگاه، تعدادی از کتاب‌های پر مخاطب انتشارات سوره مهر را به متقاضیان عرضه می کنیم.

بر اساس این گزارش، بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب هم اکنون می توانند با مراجعه به غرفه انتشارات سوره  مهر، کتاب هایی چون  «دا، بابانظر، داستان‌های شهر جنگی، سفر به گرای 270 درجه، شطرنج با ماشین قیامت» را از طریق این دستگاه خریداری کنند.

ظرفیت این دستگاه 260 نسخه در قالب 26 عنوان کتاب است که مخاطب با مشاهده لیست آثار و انتخاب آن، مبلغ مورد نظر را به دستگاه پرداخته و کتاب درخواست شده را دریافت می‌کند.

گفته می‌شود این دستگاه‌ها به دلیل هزینه کم برای راه اندازی و نگهداری، حذف محدودیت های زمانی دسترسی به کتاب، قابلیت جانمایی دستگاه در هر کجا، در شرایط کنونی تنها راه حل ارتقای سطح مطالعه است. علاوه بر آن وجود یک LED در قسمت بالای دستگاه، ابزاری چند رسانه ای برای تبلیغات و اطلاع رسانی به صاحب دستگاه خواهد داد.

به گفته مدیرتوسعه و فناوری شرکت نشر الکترونیک ایران، «حذف محدودیت زمانی دسترسی به کتب و محصولات، تحویل آنی کتاب، قابلیت عرضه کتاب در هر کجا، عدم نیاز به حضور دائمی فروشنده در محل، امکان پرداخت الکترونیکی، دریافت اسکناس توسط دستگاه و بازگرداندن مانده مبلغ بصورت سکه، انجام امور مالی به صورت متمرکز، بازگشت سریع تر سرمایه و اخذ گزارش های لحظه ای فروش، امکان معرفی و اطلاع رسانی در خصوص کتب جدید و امکان عرضه مواردی غیر از کتاب (نظیر CD) از جمله مزایای دستگاه خودکار فروش کتاب است.

تهیه و تنظیم برای تبیان : نرگس امیرسرداری