تبیان، دستیار زندگی
آثار دومین جشنواره زنان و زندگی شهری که در دو بخش اصلی و سه بخش جنبی برگزار می‌شود، در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره زنان و زندگی شهری در خانه هنرمندان برگزار می‌شود

نشست خبری دومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری

آثار دومین جشنواره زنان و زندگی شهری که در دو بخش اصلی و سه بخش جنبی برگزار می‌شود، در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

نرگس معدنی‌پور؛ مدیر کل امور بانوان شهرداری

دبیر دومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری در نشست خبری این جشنواره که در ساختمان معاونت اجتماعی شهرداری برگزار شد، به تفاوت‌های دو دوره اشاره کرد: دوره قبل جشنواره بدون محدودیت برگزار شد اما این‌بار در دو بخش برپا  می‌شود.

وی در توضیح بخش‌های این دوره ابراز داشت: همه عکاسان می‌توانند با موضوع‌ حضور مؤثر بانوان در اجتماع، کارهایشان را به جشنواره ارسال کنند اما در بخش ویژه تنها بانوان عکاس می‌توانند آثارشان را بفرستند که موضوع این بخش آزاد است.

آقایی درباره سه بخش‌ جنبی این جشنواره توضیح داد: بخش اول شامل مروری روی آثار برگزیده دوره اول است. بخش دوم با داوران نام دارد و از هریک از آنها سه اثر به نمایش درمی‌آید. بخش سوم هم به 200 عکس تاریخی برگرفته از گنجینه عکسخانه شهر تهران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه 60 درصد آثاری که به دبیرخانه ارسال شده، از شهرستان‌ها بوده است، افزود: با وجود تعطیلی‌های چند روز اخیر دبیرخانه همچنان آثار را دریافت می‌کند. تاکنون نیز 1782 عکس از 352 عکاس ارسال شده است.

دبیر جشنواره گفت که مهلت ارسال آثار تا 26 اردیبهشت‌ تمدید شده و قرار است کتابی از آثار برتر چاپ و به هریک از آثار راه یافته 100 هزار تومان تعلق بگیرد.

نرگس معدنی‌پور؛ مدیر کل امور بانوان شهرداری نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: با توجه به نقش جدی زنان در عرصه‌های مختلف، باید زمینه‌هایی برای معرفی و شناساندن نقش زنان در عرصه ملی و بین‌المللی ایجاد کنیم .

دومین جشنواره عکس زنان و زندگی شهری از 8 خردادماه به مدت پنج روز در نگارخانه‌های ممیز، نامی و میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. ‌سیف‌الله صمدیان، اسعد نقشبندی، مژگان طریقی، حمیده ذوالفقاری هم به همراه مجتبی آقایی داوری آثار را بر عهده دارند.

تنظیم: هومن بهلولی