تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: یادگیری اصول تبلیغ و تلاش مضاعف در یادگیری مسائل اخلاقی و اسلامی برابی بانوان ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش تبلیغ برای خواهران طلبه امری ضروری است
سید یوسف طباطبائی نژاد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: یادگیری اصول تبلیغ و تلاش مضاعف در یادگیری مسائل اخلاقی و اسلامی برابی بانوان ضروری است.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با طلاب خواهر مدرسه علمیه زهرای مرضیه (س) و نرجس خاتون (س) شاهین شهر، فعالیت حوزه های علمیه خواهران را بسیار موثر و مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه خواهران روز به روز در حال گسترش است که بعضی شرایط و سختگیری ها سرعت این گسترش را کاهش می دهد.

آیت الله طباطبایی تصریح کرد: عدم حمایت مالی از مدارس علمیه خواهران و قرار دادن شرایط سخت برای تاسیس مدارس علمیه خواهران از جمله مشکلاتی که حرکت رو به رشد این مراکز را کند و آرام می کند.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از نقاط استان با وجود درخواست های متعدد خانواده های متدین، به دلیل کم بودن جمعیت آن منطقه اجازه تاسیس مدرسه علمیه خواهران صادر نمی‌شود.

وی خواهران طلبه را به تلاش مضاعف در یادگیری علوم دینی و اصول تبلیغ توصیه کرد و گفت:با توجه به اثرپذیری بیشتر خواهران از خانم های طلبه و کم تر بودن فرصت علم آموزی خواهران نسبت به برادران، یادگیری اصول تبلیغ و تلاش مضاعف در یادگیری مسائل اخلاقی و اسلامی ضروری است.

وی با ذکر این موضوع که طبق روایات، دعای افتتاح از حضرت مهدی (عج) نقل شده است، عنوان کرد: در فرازی از این دعا آن حضرت از خداوند آرزوی دولت کریمه ای را می کنند که در آن اسلام و اهل آن عزیز می شوند و اهل نفاق ذلیل خواهند شد و می خواهند تا از کسانی باشند که، مردم را به سوی خدا دعوت کنند و پیشرو راه خدا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: با توجه به این فراز از دعای افتتاح گویی امام زمان(عج) از ما می خواهند تا نقش خود را در این دولت کریمه مشخص کنیم و تنها کاری را که ولی عصر(عج) برای ما آرزو می کنند هدایت مردم است.

وی خاطر نشان کرد: دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) کافی نیست برای همین باید خود را برای خدمت در حکومت جهانی آن حضرت و جلوداری مسیر خدا و سفیر هدایت بودن آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اولین کار برای آمادگی را، خود شناسی و هدایت خویشتن دانست و افزود: چند سال درس طلبگی خواندن اسباب پیشرو بودن درمسیر خدا را فراهم نمی کند و آن چه از اهمیت بسیاری برخوردار است، فراهم کردن وسایل هدایت خویشتن است.

آیت الله طباطبایی تاکید کرد: هیچ کاری در دنیا مهم تر از طلبگی نیست، با این شرط که برای قرب و رضای الهی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در سوره عصر نیز بر این موضوع تاکید شده است و تنها افرادی از خسران در امانند که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند و دیگران را به حق و صبر دعوت کنند.