تبیان، دستیار زندگی
رییس دانشکده صدا و سیمای قم گفت: رشته جدید دین و رسانه با چهار گرایش برای برقراری ارتباط بیشتر بین رسانه ملی و حوزه علمیه راه اندازی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشته دین و رسانه راه اندازی می شود
رشته دین و رسانه

رییس دانشکده صدا و سیمای قم گفت: رشته جدید دین و رسانه با چهار گرایش برای برقراری ارتباط بیشتر بین رسانه ملی و حوزه علمیه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کمال اکبری، رییس دانشکده صدا و سیمای قم، در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: رشته جدید دین و رسانه با چهار گرایش برای برقراری ارتباط بیشتر بین رسانه ملی و حوزه علمیه راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این رشته جدید، در چهار گرایش فقه و رسانه، اخلاق و رسانه،‌ حکمت و رسانه و تاریخ و رسانه راه اندازی خواهد شد.

اکبری اظهار داشت: دانشکده صدا و سیمای قم با سه نهاد صدا و سیما، حوزه علمیه و وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ارتباط است.

وی خاطر نشان کرد: این دانشکده زیر مجموعه صدا و سیما است و نیاز سازمان برای تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص از میان طلاب حوز های علمیه برای پیش برد اهداف سازمان را تأمین و تربیت می کند.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم تأکید کرد: همچنین این دانشکده،‌ با توجه به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، زیر مجموعه وزارت علوم محسوب می شود و باید تمام قوانین و مقررات آموزشی و پژوهشی آن وزارت خانه را تا مرحله صدور مدرک رعایت کند.

وی با اشاره به این نکته که این دانشکده تنها از میان طلاب دانشجو می پذیرد تصریح کرد: این دانشکده از سوی دیگر با حوزه های علمیه قم و شهرستان ها برای پذیرش طلاب در تعامل و همکاری است.

اکبری با اشاره به ابعاد دیگر فعالیت های این دانشکده ابراز داشت: بازخوردگیری و رصد فعالیت های علمی و کاربردی دانش آموختگان این دانشکده از دیگر فعالیت هایی است که موجب تقویت و رشد این دانشکده می شود.

وی بیان داشت: این دانشکده هم اکنون در سه رشته تهیه کنندگی تلویزیون، ادبیات نمایش و ارتباطات، در گرایش های مستند، نمایش، انیمیشن و ارتباطات دارای دانشجو است؛ و با افزوده شدن رشته دین و رسانه، رشته ارتباطات حذف خواهد شد.

مدیر پیشین رادیوی انگلیسی ندای اسلام در پایان گفت: به زودی فاز اول ساختمان جدید این دانشکده و پایگاه اینترنتی آن افتتاح و راه اندازی خواهد شد.