تبیان، دستیار زندگی
مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با جدال دو تیم ایرانی ذوب آهن اصفهان و مس کرمان پیگیری می شود .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودزنی در آسیا به سبک ایرانی

ذوب آهن - مس

مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا با جدال دو تیم ایرانی ذوب آهن اصفهان و مس کرمان پیگیری می شود.

از فصل 2007 لیگ قهرمانان آسیا که سپاهان به دیدار فینال صعود کرد و در آسیا دوم شد، دیگر هیچ تیم ایرانی حتی از مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها نیز بالاتر نرفته است. سایپا کرج و پرسپولیس تهران دو تیمی بودند که طی فصول گذشته فرصت صعود از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را بدست آوردند اما در راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی ناکام ماندند.

حداقل حسن بازی فردا ذوب آهن و مس کرمان این است که کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک نماینده خواهد داشت و طلسم دوساله لیگ قهرمانان آسیا قطعا برای تیم‌های ایرانی شکسته می شود.

تقابل تیم سوم لیگ با تیم دوازدهم

بازی ذوب آهن اصفهان - مس کرمان یک داربی ایرانی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. دو تیمی ایرانی که یکی در جدول رده بندی لیگ برتر سوم است (ذوب آهن اصفهان) و دیگری رتبه دوازدهم را در اختیار دارد (مس کرمان).

مس - ذوب آهن

تقابل استاد و شاگرد در خانه خاطرات

بازی ذوب آهن اصفهان - مس کرمان تقابل لوکا بوناچیچ و منصور ابراهیم زاده هم به شمار می آید. این دو که در سال 2007 با تیم سپاهان در همین ورزشگاه فولادشهر فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شدند، امشب رودرروی هم می ایستند تا برای کسب جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مبارزه کنند. استاد دیروز (لوکا بوناچیچ) در مصاف با شاگردش (منصور ابراهیم زاده) البته ابزار و ادوات کاملی ندارد اما امیدوار است حال که تا اینجای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بالا آمده شانس خود را برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی نیز امتحان کند.

آن پیروزی پرگل مس کرمان

مس کرمان و ذوب آهن در فصل جاری دوبار با هم روبه رو شدند. ذوب آهن در بازی رفت مقابل مس کرمان با نتیجه 5 بر2 تن به شکست داد و در بازی برگشت نیز با نتیجه تساوی بدون گل از زمین خارج شد. البته در بازی رفت دو تیم پرویز مظلومی سرمربی مس کرمان بود این تیم چهره رنجور نیم فصل دوم را نداشت اما هرچه هست این تیم با کسب آن پیروزی پرگل از نظر روحی برتر از میزبان اصفهانی خواهد بود.

مس - ذوب آهن

غیبت طالبی و نگرانی ذوب در دفاع

در بازی فردا تیم ذوب آهن فرشید طالبی، یکی از عناصر تاثیرگذار خط دفاعی خود را در اختیار ندارد. غیبت این بازیکن می تواند انسجام دفاعی تیم ذوب آهن را تحت تاثیر قرار دهد که طی دیدارهای گذشته نتوانسته جای خالی محمد صلصالی مصدوم را آنطور که باید و شاید پرکند. در غیاب فرشید طالبی بازهم زوج خط دفاع تیم ذوب آهن را مصطفی صالحی نژاد و علی احمدی تشکیل خواهند داد.

خلعتبری ریزنقش یا رجب زاده زهردار؟

پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین تحلیل خود از دیدار ذوب آهن - مس کرمان از محمدرضا خلعتبری و مهدی رجب زاده  به عنوان دو چهره ویژه و تاثیرگذار بازی فردا یاد کرده است. این دو بازیکن که نقشی بسزا در صعود تیمهای شان به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا داشتند، عصر چهارشنبه نیز می توانند برگ برنده بازی را به سود تیمهای خود رو کنند. عصر چهارشنبه مشخص می شود، تیغ کدام یک برنده تر است. خلعتبری ریزنقش یا رجب زاده زهردار؟

- برنامه دیدارهای روز دوم از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

چهارشنبه - 22/2/89

* کاشیما آنتلرز ژاپن - پوهانگ استیلرز کره جنوبی، ساعت 19، ورزشگاه کاشیما ایباراکی

* آدلاید یونایتد استرالیا - جئونبوک موتورز کره جنوبی، ساعت 19:30، ورزشگاه هیندمارش آدلاید

* ذوب آهن ایران - مس کرمان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

* الهلال عربستان - بنیادکار ازبکستان، ساعت 20:45، ورزشگاه ملک فهد ریاض

- زمان برگزاری این دیدارها به وقت محلی است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری