تبیان، دستیار زندگی
تیم منتخب دانشجویان ایران عنوان نخست هشتمین دوره‌جام سرداران‌آذربایجان را بدست آورد. این تیم در مسابقه فینال این دوره از رقابت‌ها كه بعدازظهر جمعه در ورزشگاه تختی تبریز برگزار شد با نتیجه 2-1تیم شهرداری تبریز را شكست داد. گل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از ورزش ایران (8 مرداد)


تیم منتخب دانشجویان ایران عنوان نخست هشتمین دوره‌جام سرداران‌آذربایجان را بدست آورد.

این تیم در مسابقه فینال این دوره از رقابت‌ها كه بعدازظهر جمعه در ورزشگاه تختی تبریز برگزار شد با نتیجه 2-1تیم شهرداری تبریز را شكست داد.

گل‌های این بازی را كه از جریان آن سه هزار نفر دیدن می‌كردند در دقیقه  25بهمن طهماسبی و در دقیقه  69احمد جمشیدیان برای تیم منتخب دانشجویان و در دقیقه  26سپهر حیدری (گل به خودی) برای تیم شهرداری تبریز به ثمر رسانیدند.

قضاوت این مسابقه بر عهده رحیم رحیمی‌مقدم بود و وی را در این امر محمد نجفی و مهرداد تقی‌زادگان به عنوان كمك‌ها همراهی می‌كردند.

داور این دیدار به سپهر حیدری از تیم منتخب دانشجویان ، سعید براق جم سعید كلاش‌لو و رسول كرم‌زاده از تیم شهرداری تبریز كارت زرد نشان داد ، ضمن این كه بهمن طهماسبی مهاجم تیم منتخب دانشجویان در دقیقه  86با دریافت كارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

ایران فاتح مسابقه‌های فوتبال نونهالان غرب آسیا شد

تیم فوتبال نونهالان غرب آسیا در رده سنی زیر  15با شكست چهار بر یك تیم سوریه، فاتح این رقابتها شد.

این بازی عصر جمعه به داوری عبدالرحمان دلاور از بحرین و با كمك رضا سخندان، داود رفعتی و نوید مظفری در زمین چمن ورزشگاه شریعتی كرج برگزار شد.

رقابتهای فوتبال نونهالان غرب آسیا با شركت پنج تیم از كشورهای عراق، فلسطین، سوریه، اردن و لبنان و ایران در رده سنی زیر  15سال از روز شنبه گذشته در كرج آغاز شد.

در دیگر دیدار این رقابتها نیز كه در زمین شماره دو ورزشگاه شریعتی كرج برگزار شد، تیم عراق پنج بر صفر لبنان را شكست داد و عنوان سوم را كسب كرد.

قضاوت این دیدار را حسن نوشه‌ور با كمك مرتضی كریمی، محمدرضا ابوالفضلی و محمود رفیعی برعهده داشت.

شاهین برادران ركورد200متر مختلط انفرادی ایران را شكست

مسابقات شنای مردان جهان طی روزهای گذشته در مونترال پیگیری شد و نمایندگان كشورمان در رتبه های 43 و 89 ایستادند.

به گزارش ایلنا در رقابت های قهرمانی شنای مردان جهان، سهیل آشتیانی در 100 متر كرال سینه زمان 55 ثانیه را بر جای گذاشت و نفر هشتاد و نهم شد و شناگران ایتالیا، آفریقای جنوبی و آمریكا مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در 200 متر مختلط انفرادی نیز شاهین برادران ركورد 96/14/2 را ثبت كرد و ركورد قبلی این ماده را كه 19/16/2 متعلق به محمد ناظر بود، ترقی داداما با این وجود در جایگاه چهل و سوم ایستاد و شناگران مجارستانی، ایتالیایی و آمریكایی اول تا سوم شدند.

براساس این گزارش، شاهین برادران در 200 متر كرال پشت نیز سی و هشتم شد اما ركورد ایران كه متعلق به محمد ناظری بود جابجا كرد.