تبیان، دستیار زندگی
جنگ بین بارسا و رئال‌مادرید تمامی ندارد. این دو در هفته سی‌وهفتم لالیگا با پیروزی برابر حریفانشان، تكلیف قهرمانی را به روز آخر كشاندند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوئل بارسا – رئال تمامی ندارد

دوئل بارسا - رئال ادامه دارد

جنگ بین بارسا و رئال‌مادرید تمامی ندارد. این دو در هفته سی‌وهفتم لالیگا با پیروزی برابر حریفانشان، تكلیف قهرمانی را به روز آخر كشاندند هر چند كه به نظر می‌رسد بارسلونا با توجه به بازی‌اش برابر تیم نه چندان قوی وایادولید آن هم در نوكمپ كار چندان دشواری ندارد.

دوئل پایاپای

دوئل رقبای سنتی و دشمنان قسم خورده لالیگا همچنان ادامه دارد. بارسلونا سه بر دو سویا را برد و رئال‌مادرید پنج بر یك اتلتیك‌بیلبائو را درهم كوفت تا در فاصله یك امتیازی رقیب بماند و همچنان چشم امید به هفته آخر داشته باشد. هر چند كه در راند یكی مانده به آخر لالیگا بازی بارسلونا در پایتخت آندلس به مراتب دشوارتر از رئال‌مادرید بود. شاگردان پپ گواردیولا برای رهایی از فشار و استرس فقط پنج دقیقه(!) فرصت می‌خواستند چرا كه لئو مسی، فوق‌ستاره بلوگرانا در همین دقیقه گل اول بارسایی‌ها را به ثمر رساند و این تیم را یك بر صفر جلو انداخت. در ادامه بویان كركیچ در دقیقه 28 گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند و خیال این تیم را از این بازی حداقل در آن دقیقه راحت كرد، اما در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو، قوها برای رسیدن به گل 20 دقیقه‌ای منتظر ماندند. ضربه هیگواین با دست مدافع حریف برخورد كرد و داور علاوه بر اعلام ضربه پنالتی با كارت قرمز، مدافع بیلبائو را اخراج كرد تا CR9 با تبدیل پنالتی گل، رئالی‌ها را نیز از حریف پیش بیندازد. پس از این اتفاقات منطق حكم می‌كرد كه دو تیم بازی كاملا راحتی در پیش داشته باشند اما جالبی فوتبال به این است كه حتی منطق را نیز به چالش می‌كشد(!) تیم 10 نفره اتلتیك جرات به خرج داد و در دقیقه سی‌ونهم گل مساوی را درون دروازه كهكشانی‌ها قرار داد.

دوئل بارسا - رئال ادامه دارد

در نیمه دوم بارسلونا با به ثمر رساندن گل سوم (دقیقه 61، پدرو) به روال عادی‌اش ادامه داد ولی رئال به‌رغم آوردن كاكا نمی‌توانست تسلطش بر بیلبائوی 10 نفره را علنی كند. با سپری شدن زمان بیشتری سویایی‌ها طی سه دقیقه به ناگاه به قلب دفاع بارسلونا شبیخون زدند(!) ابتدا كانوته در دقیقه 68 و سپس فابیانو در دقیقه 71 دو بار دروازه بارسلونا را باز كردند و حسابی بر این تیم فشار آوردند. در همین زمان كه رئال‌مادرید گویی از این نتیجه باخبر شده بود با گل هیگواین دو بر یك پیش افتاد (در دقیقه 73). در 20 دقیقه‌ای كه پیش روی دو تیم قرار گرفت شرایط به مراتب برای بارسلونا سخت‌تر بود تا برای مادرید. كهكشانی‌ها در ادامه سه بار دیگر به گل رسیدند تا در نهایت پنج بر یك برنده بازی باشند. حالا همه نگاه‌ها متوجه تیم وایادولید است. آیا این تیم می‌تواند هم‌تیمی‌های مسی را از رسیدن به قهرمانی بازدارد؟

خط حمله

در این دیدار بارسلونا دوباره آنری و ایبراهیموویچ را به علت مصدومیت و یا آماده نبودن روی نیمكت گذاشت. بلوگرانا در این فصل در پست نوك حمله بیشترین مشكل را داشته است. آنها تقریبا 12 بازی بیشتر از مادرید انجام داده‌اند و خستگی ناشی از این بازی‌ها باید تاثیرگذار باشد به ویژه در خط حمله. اگرچه مسی در این خط فوق‌العاده است اما نباید از درخشش بویان و پدرو هم غافل شد. این دو جوان كاتالانی‌ با گلزنی در پایتخت آندلس، بارسلونا را از یك تساوی و یا یك شكست احتمالی نجات دادند تا تاثیرگذاری‌شان بیش از پیش به چشم بیاید. حالا نگاه‌ها دوباره متوجه قابلیت‌های پپ گواردیولا شده است. این مربی جوان علاوه بر دیگر قابلیت‌هایش در آماده كردن این دو مهاجم جوان از لحاظ روحی و روانی بار دیگر توانایی‌هایش را به رخ كشید.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری