تبیان، دستیار زندگی
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری: خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: كسانی كه در میدان جهاد فرهنگی حضور دارند باید حق جهاد را بجا آورند و آن گونه كه شایسته است به ترویج ارزش‌های دینی و واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنان که در  میدان فرهنگیند،حق این جهاد را بجا آورند

آنان که در  میدان فرهنگیند،حق این جهاد را بجا آورند

رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری:

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: كسانی كه در میدان جهاد فرهنگی حضور دارند باید حق جهاد را بجا آورند و آن گونه كه شایسته است به ترویج ارزش‌های دینی و واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بعد از ظهر دیروز در دیدار جمعی از مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دست اندركاران تولید و انتشار كتاب "دا "، مسئله كتاب را یكی از مسائل اصلی، درجه یك و بدون جایگزین در مقوله فرهنگ دانستند و تأكید كردند: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گنجینه‌های تمام نشدنی و ظرفیت‌های عظیمی هستند كه باید از آنها برای نشر و گسترش فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی در جامعه و جهان، حداكثر استفاده را كرد.

آنان که در  میدان فرهنگیند،حق این جهاد را بجا آورند

ایشان با تأكید بر اینكه دفاع مقدس، ظرفیت گرانبهایی برای بارور كردن ادبیات كشور و انتقال معرفت ناب دینی و انقلاب اسلامی به جامعه است، افزودند: كتاب " دا " كه حقا و انصافا كتاب بسیار خوب و قابل طرح در سطح جهانی است، مربوط به بخش كوچكی از وقایع جنگ تحمیلی است و این نشان می‌دهد كه هشت سال دفاع مقدس دارای ظرفیت تولید هزاران كتاب بمنظور انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به جامعه و جهان است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: ارتقای دانش، تجربه، فهم و قدرت تحلیل مردم از قضایا، و رشد و تعالی فرهنگی از طریق تولید و نشر چنین كتاب‌هایی امكانپذیر است.

ارتقای دانش، تجربه، فهم و قدرت تحلیل مردم از قضایا، و رشد و تعالی فرهنگی از طریق تولید و نشر چنین كتاب‌هایی امكانپذیر است.

آنان که در  میدان فرهنگیند،حق این جهاد را بجا آورند

حضرت آیت الله خامنه‌ای، انقلاب اسلامی ایران و نحوه شكل گیری، وقوع، حوادث پس از آن و ایستادگی سی ساله و سرافرازی ملت ایران در مقابل چالش‌های بزرگ بین‌المللی را موضوعی بسیار عظیم و فرهنگ ساز برای ملت‌ها دانستند و افزودند: متأسفانه موضوعی با چنین عظمت دچار غفلت واقع شده و در زمینه نگارش تاریخ انقلاب اسلامی و تولید كتاب و دیگر محصولات فرهنگی، تقریبا كار خاصی انجام نشده است.

ایشان با اشاره به تاریخ سازی‌های دروغین و هدفمندی كه درباره دوران قبل از انقلاب و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است، تأكید كردند: باید در خصوص نگارش تاریخ صحیح و واقعی انقلاب اسلامی كاری جدی انجام و غفلت‌های گذشته جبران شود.

آنان که در  میدان فرهنگیند،حق این جهاد را بجا آورند

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: البته رویش‌های خوب و نوید بخشی در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و ادبیات كشور مشاهده می‌شود كه باید این رویش‌ها و تولیدات مورد توجه و حمایت قرار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: باید از فضای فرهنگی كشور بویژه در حوزه تولید و نشر كتاب مراقبت شود زیرا برخی بدنبال تاریخ سازی جعلی و ترویج ضد ارزش‌ها از طریق كتاب هستند.

ایشان با تاكید بر اینكه عرصه فرهنگی، عرصه جهاد است، خاطرنشان كردند: كسانی كه در این میدان جهاد فرهنگی حضور دارند باید حق جهاد را بجا آورند و آن گونه كه شایسته است به ترویج ارزش‌های دینی و واقعیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بپردازند.

البته مسائل فرهنگی با دستور و حُكم پیش نمی‌رود بلكه لازمه موفقیت در این عرصه، انگیزه، ایمان و حضور فعال انسان‌های معتقد به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته مسائل فرهنگی با دستور و حُكم پیش نمی‌رود بلكه لازمه موفقیت در این عرصه، انگیزه، ایمان و حضور فعال انسان‌های معتقد به ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین از خانم سیده زهرا حسینی راوی كتاب "دا " و خانم سیده اعظم حسینی نویسنده كتاب "دا " تقدیر كردند.

آنان که در  میدان فرهنگیند،حق این جهاد را بجا آورند

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان و حوزه هنری برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ارائه كرد.

آقای مومنی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز با بیان برخی اقدامات حوزه هنری در بخش تولید و نشر كتاب‌های مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ارتقای كیفیت نشر كتاب، برنامه‌ریزی برای مخاطبان نسل نوجوان و جوان، بكارگیری روش‌های جدید بمنظور معرفی و توزیع كتاب‌ها، و ترجمه كتاب‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از جمله اقدامات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر هم با اشاره به صد و دهمین نوبت چاپ كتاب "دا " گفت: این كتاب در سال 88 ، در هشتاد نوبت به چاپ رسیده است.

وی همچنین بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای نشر، معرفی و توزیع كتاب‌های مبتنی بر ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی تأكید كرد.

خاطر نشان می‌شود كتاب "دا " روایت بخشی از خاطرات و وقایع هفته‌های اول جنگ تحمیلی و تهاجم دشمن بعثی به شهر خرمشهر است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی