تبیان، دستیار زندگی
چرا كسی از بازی دراز خانقاه عرفان حرف نمی‌زند، چرا فقط از نام شهید سیدمحمد سعید جعفری و خیلی از شهدا فقط برای نام‌گذاری موسسه‌های فرهنگی و كوچه و خیابان شهر استفاده می‌شود،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده های دیگر از نام شهدا

 چرا از نام شهدا فقط برای نام‌گذاری مؤسسه‌های فرهنگی و كوچه و خیابان استفاده می‌شود؟

سردار بسیجی محمد طالبی كه در همایش خادمین شهدای راهیان نور استان كرمانشاه سخن می‌گفت، با بیان این مطلب كه هیچ پست و مقامی بالاتر از خدمت كردن و كار كردن برای شهدا نیست، افزود: وقتی این خدمت كردن با خلوص نیت و برای رضای خدا همراه باشد حتما در پیشگاه خداوند مورد قبول واقع خواهد شد.

استفاده های دیگر از نام شهدا

وی تاكید كرد: خادمی شهدا سعادت و توفیقی است كه نصیب هر كسی نمی‌شود و تا موقعی كه خود شهدا دعوت نكنند هر كسی توفیق خدمت در این وادی را ندارد.

سردار طالبی گفت: ممكن است وظیفه شما كه خادمین شهدای مظلوم و گمنام غرب هستید به مراتب سنگین ‌تر از خادمین مناطق جنوب بوده است، چرا كه مناطق جنوب برای تمامی كشور شناسانده شده است، ولی متاسفانه برای معرفی مناطق عملیاتی و شهدای غرب از سوی مسئولین تا به حال اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این موضوع كه آغاز و پایان جنگ در كرمانشاه صورت گرفته است، افزود: زن و مرد و پیر و جوان مردم كرمانشاه هشت سال جنگ تحمیلی را در كوچه و خیابان لمس كردند و وجود بیشترین جانباز و شهید زن جنگ تحمیلی در استان می‌تواند نمونه بارز این ادعا باشد.

طالبی از همه همرزمان، فرماندهان و بازماندگان هشت سال جنگ تحمیلی خواست تا در خصوص معرفی مناطق عملیاتی غرب و شهدای مظلوم آن به كشور احساس تكلیف كرده و در این راستا از هیچ كوششی دریغ نورزند و افزود: اگر امثال ما این خاطرات و رشادتهای این عزیزان را برای نسل جوان بازگو نكنیم معلوم نیست در آینده چه كسانی خواهند آمد و چه خواهند گفت. همین الان هم كسانی هستند و مباحثی را می‌گویند كه با وجود اینكه ما خودمان در آن مناطق حضور داشتیم، غیرواقعی است.

همه باید بدانند كه شهرستان توریستی قصرشیرین با 120 هزار نفر جمعیت در زمان جنگ با خاک یكسان شد و حتی یک ساختمان در این شهر سالم نماند و درحال حاضر یک سوم این جمعیت هم در این شهر زندگی نمی‌كنند.

وی با گلایه از اینكه چرا در محل شهادت خلبان شهید علی‌اكبر شیرودی كه ركورد دار بیشترین پروازهای عملیاتی در دنیا بوده ست حتی یک تابلوی فلزی نصب نشده است، افزود: این باعث تاسف است كه بشنویم خیلی از زائران كاروانهای راهیان نور و راویان آموزش دیده كه به این مناطق می‌آیند اظهار كنند ما از استان كرمانشاه چیزی نشنیده‌ایم یا بگویند كرمانشاه فقط عملیات مرصاد را داشته است.

سردار طالبی استان كرمانشاه و مناطق عملیاتی غرب را قدمگاه شهدا خواند و افزود: خیلی از سرداران شهید و بنام كشور و حتی مقام معظم رهبری به این مناطق قدم گذاشته‌اند و نام پادگان ابوذر برای تمامی رزمندگان دنیایی از خاطره است.

خادمین شهدا

چرا كسی از آزادسازی قصرشیرین حرف نمی‌زند، چرا كسی از گیلان غرب دومین شهر مقاوم كشور حرف نمی‌زند، چرا كسی از بازی دراز خانقاه عرفان حرف نمی‌زند، چرا فقط از نام شهید سیدمحمد سعید جعفری و خیلی از شهدا فقط برای نام‌گذاری موسسه‌های فرهنگی و كوچه و خیابان شهر استفاده می‌شود، چرا كسی از خیلی از شهدای كرمانشاه مانند شهید حشمت‌اله امینی كه در موقع عملیات پلاک خود را دور می‌اندازد و پیكر مطهرش بعد از بیست سال به آغوش خانواده برمی‌گردد حرف نمی‌زند؟.

مردم سراسر كشور باید بدانند جنگ فقط در جنوب كشور نبود، همه باید بدانند كه شهرستان توریستی قصرشیرین با 120 هزار نفر جمعیت در زمان جنگ با خاک یكسان شد و حتی یک ساختمان در این شهر سالم نماند و درحال حاضر یک سوم این جمعیت هم در این شهر زندگی نمی‌كنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان این مطلب كه جنگ بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هنوز ادامه دارد و فقط شكل و فضای جنگ عوض شده است، تاكید كرد: باید دقت داشته باشیم كه دشمنان از هیچ كوششی برای لطمه زدن به نظام مقدس دریغ نخواهند كرد و فهمیده‌اند كه با قدرت نظامی توان برخورد با ایران را ندارند و وارد مقوله‌ای بنام جنگ نرم شده و جنگ را وارد خانه‌های ما كرده‌اند و با استفاده از شبكه‌های ماهواره‌ای، سایت ‌ها و كانال ‌های مختلف ضدارزش‌ های دینی و اخلاقی برای براندازی نظام فعالیت می‌كنند.

سردار طالبی اظهار كرد: اگر الگوی ما مقام معظم رهبری باشد و گوش به فرمان رهنمودهای حكیمانه ایشان باشیم و پشت سر او قدم برداریم، مسلما در هر میدانی پیروزیم.


منبع :

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس

تنظیم برای تبیان :

بخش هنرمردان خدا - سیفی