تبیان، دستیار زندگی
مستند «خاک‌های نرم کوشک» در قالب 5 قسمت 30 دقیقه‌ای در گروه مستند شبکه اول سیما ساخته می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاک های نرم کوشک ، کلید می خورد

برای پخش در سی‌امین سالگرد دفاع مقدس ؛ شکرریز مجموعه مستند «خاک‌های نرم کوشک» را تابستان کلید می‌زند .

مجموعه مستند «خاک‌ های نرم کوشک» که به کارگردانی بیژن شکرریز قرار است برای پخش در هفته‌ی دفاع مقدس آماده شود، اوایل تابستان کلید می‌خورد.

خاک های نرم کوشک

آزیتا رصافی ـ تهیه‌کننده این مستند ـ در گفت ‌و گو با خبرگزاری ایسنا، اعلام کرد: مستند «خاک‌های نرم کوشک» براساس کتابی به همین نام ساخته می‌شود که تاکنون 96 بار تجدید چاپ شد‌ه‌است و پرفروش ‌ترین کار در حوزه دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: از آن ‌جا که امسال سی‌امین سالگرد دفاع مقدس را پشت سر می‌گذاریم، سعی خواهیم کرد این مجموعه مستند را برای پخش به این مناسبت برسانیم.

رصافی یادآور شد که مستند «خاک‌های نرم کوشک» در قالب 5 قسمت 30 دقیقه‌ای در گروه مستند شبکه اول سیما ساخته می‌شود.

مستند «خاک‌های نرم کوشک» براساس کتابی به همین نام ساخته می‌شود که تاکنون 96 بار تجدید چاپ شد‌ه‌است و پرفروش ‌ترین کار در حوزه دفاع مقدس است.

این تهیه‌کننده با بیان این‌ که زاویه دید کتاب، در مستند «خاک ‌های نرم کوشک» نیز لحاظ می‌شود، دراین‌باره توضیح داد: در این کتاب خاطرات شهید برونسی که فرد بسیار خاصی بوده‌ است، توسط نزدیکانش روایت می‌ شود. در این مجموعه مستند هم ما به محل زندگی شهید برونسی می ‌رویم و خاطراتش را از زبان نزدیکانش به تصویر می‌کشیم؛ ضمن این‌ که بخش‌ هایی از این مستند هم بازسازی می‌شود اما نمی‌خواهیم ساختاری نمایشی به خود بگیرد.

رصافی ساخت مستند «خاک‌ های نرم کوشک» را زمان ‌بر دانست چراکه در لوکیشن ‌های متعددی تصویربرداری خواهد شد.

تهیه‌کننده «خاک‌های نرم کوشک» با اعلام این‌که این مستند در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد. از نرگس ادب‌ خواه به عنوان نویسنده و هادی بهزادی به عنوان طراح نام برد.


تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی