تبیان، دستیار زندگی
انتشار فایل صوتی مکالمه مدیرعامل باشگاه پیام که در آن علیه مالک باشگاه صحبت می‌کند، حاشیه جدیدی برای تیم در آستانه صعود پیام ایجاد کرد ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امان از این فوتبال پاک

 تلاش برای عدم انتقال قطعی سند مالكیت پیام

انتشار فایل صوتی مکالمه مدیرعامل باشگاه پیام که در آن علیه مالک باشگاه صحبت می‌کند، حاشیه جدیدی برای تیم در آستانه صعود پیام ایجاد کرد.

روز شنبه فایل صوتی مکالمه‌ای میان علی صلاحی، مدیرعامل باشگاه پیام و یکی از لیدرهای این باشگاه منتشر شد که در آن صلاحی خواستار اقدام لیدرها برای جلوگیری از انتقال سند مالکیت باشگاه به نام «صفایی» می‌شود.

انتشار این فایل صوتی در حالی صورت می‌گیرد که پس از یاس و ناامیدی به وجود آمده در میان جامعه جوان استان به دلیل سقوط تیم ابومسلم به لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، تنها امید جامعه فوتبال به درخشش تیم پیام در لیگ دسته اول و صعود این تیم به لیگ برتر بود اما به نظر می‌رسد با وجود حواشی زیاد پیرامون مالکیت باشگاه پیام نباید نسبت به آینده این تیم نیز چندان دل خوش کرد.

مسوولان ورزش استان خراسان رضوی و استاندار این استان اگر از هم اکنون به فکر جمع کردن حواشی تیم پیام نباشند و هر چه زودتر بحث مالکیت باشگاه حل نشود، در فصل آینده لیگ دسته اول فوتبال کشور شاهد برگزاری داربی تیم‌های ابومسلم و پیام در لیگ دسته اول خواهیم بود.

مکالمه مدیر عامل باشگاه با جهان‌پناه، لیدر و مسوول سابق کانون هواداران باشگاه پیام که فایل صوتی آن در دفتر ایسنا - منطقه خراسان موجود است، بدین شرح است:

جهان‌پناه: سلام سردار.

صلاحی: سلام حالت خوبه، نگاه کن امروز قرار بود که صفایی با شاکری با اون نامه بروند سهام را به نام خودش کنند، ولی شعبانی که از باشگاه چک داشت رو بسیج کردم رفت دادگاه پرونده تشکیل داد، نامه گرفت و جلو انتقال سهام گرفته شد. بعد چند تا دیگه که چک داشتند، شماره شعبانی را بهشون دادم گفتم اون‌‎ها هم تا کمیته انضباطی پولشون را نداده، نگذارند به نامش کنن. دست سعید ضیاءالحق ( لیدر باشگاه) دو سه تا چکه، یکی 30 تومانی، دو تا 15 تومانی، به سعید هم گفتم 30 تومانی را شما زحمتشو بکشی، اقدام کن.

جهان‌پناه: چشم سردار.

صلاحی: فقط به سعید زنگ بزن بگو اون چک 30 تومان را بیاره ببینیم چه کار باید بکنیم. بعد این وکیل شعبانی کار رو از صبح شروع کرده، به اون زنگ بزن خودش می‌ره همه کارها رو انجام می‌ده. فقط همان 30 تومانی رو بگیر که یک چیزی دستت باشه که اگر پول نداد، نتونه به نامش کنه.

جهان‌پناه: باشه چشم.

صلاحی: الان به سعید زنگ بزن.

جهان‌پناه: می‌گم به شعبانی زنگ بزنه.

پیام خراسان

به اعتماد استاندار قبول كردم ادامه دهم

محمود صفایی: از این رفتار «صلاحی» متاسفم

تنها به توصیه استاندار خراسان رضوی فعلا با علی صلاحی به عنوان مدیرعامل باشگاه كار را ادامه خواهم داد.

محمود صفایی، مالك باشگاه پیام خراسان، با اعلام این مطلب می‌گوید: «مالك سابق باشگاه پیام پس از دستور استاندار مالكیت تیم را به صورت وكالتی به تربیت‌بدنی استان داده بود و با دستور استاندار خراسان رضوی قرار شد مالكیت به نام من زده شود اما زمانی كه كارهای انتقال را انجام دادیم، با حكمی از طرف دادگاه مواجه شدیم كه بر اساس آن به دلیل عدم پرداخت بدهی باشگاه به یك شخص حقیقی، از انتقال سند مالكیت تیم به من جلوگیری شد.»

اما داستان كارشكنی مدیرعامل علیه صفایی از زبان مالك باشگاه: «دو شب پیش فایل صوتی مکالمه مدیرعامل باشگاه با یكی از لیدرهای تیم به دستم رسید كه مدیرعامل در آن می‌گوید افرادی را بسیج كرده است تا با به اجرا گذاشتن چك‌های باشگاه از انتقال سند آن به نام من جلوگیری شود و آن حکم دادگاه نیز با تلاش وی گرفته شده است. این فایل صوتی را در اختیار استانداری خراسان رضوی قرار داده و صحت آن كاملا تایید شده است، من قصد قطع همكاری با علی صلاحی را داشتم اما به توصیه استاندار خراسان رضوی فعلا وی در باشگاه حضور خواهد داشت. از این رفتار مدیرعامل باشگاه متاسفم، از زمانی كه به پیام آمدم كاملا به وی احترام گذاشتم و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، هرچه كه خواسته بود در اختیارش گذاشتم و هیچ‌گاه در كارش دخالت نكردم اما باورم نمی‌شود كه وی چنین كاری كرده باشد باید از خودش بپرسیم چرا این كار را كرده است. به دلیل این رفتار مدیرعامل باشگاه دیگر از ادامه كار خسته شده‌ بودم و استعفایم را به استاندار دادم اما وی با این استعفا مخالفت و اعلام كرد كه تیم مال من است و انتقال سند به نام من را شخصا ضمانت خواهد كرد و با توجه به اعتماد استاندار قبول كردم كه كار را ادامه دهم.»

پس تكلیف مالكیت قطعی و بدهی‌های باشگاه پیام چه می‌شود؟ «استاندار خراسان رضوی معاون خودش را به عنوان نماینده تام‌الاختیار برای انتقال سند باشگاه مامور كرده است و وی پیگیر این كار خواهد بود. تمامی طلب‌های منطقی طلبكاران و نه طلب‌های واهی باشگاه را پرداخت خواهم كرد اما پرداخت بدهی‌ها منوط به تایید معاون استاندار است.»

علی صلاحی

در آن دنیا تمام صداها ضبط خواهد شد

صلاحی: جلوگیری از انتقال سند نفعی به حال من ندارد

علی صلاحی، مدیرعامل باشگاه پیام در واكنش به ادعای مالك این باشگاه مبنی بر تلاش وی برای جلوگیری از انتقال سند باشگاه با تحریك طلبكاران می‌گوید: «جلوگیری از انتقال سند هیچ نفعی به حال من ندارد و چرا باید به دنبال این كار باشم، 10 درصد از سهام باشگاه به نام من بوده است كه آن را به تربیت‎بدنی داده‌ام و برایم هیچ فرقی نمی‌كند كه چه كسی مالک باشگاه باشد و از وجود نواری كه مالك باشگاه مدعی آن شده است، خبر ندارم.»

اما صلاحی در خصوص مكالمه‌اش با لیدر باشگاه پیام كه فایل صوتی آن توسط مالك باشگاه منتشر شده است می‌گوید: «جهان‌پناه از سال گذشته چكی از باشگاه داشته است و از او خواسته‌ایم چك را به ما بازگرداند و در عوض از مالك باشگاه زمین دریافت كند كه وی مدعی شده بود این چك گم شده است اما بعدها چك پیدا شد و مالك باشگاه نیز زمینی به وی نداد و جهان‌پناه پیگیر دریافت زمینش شد. چك جهان‌پناه به سعید ضیاء‌الحق، یکی دیگر از لیدرهای باشگاه داده شده بود و در این مكالمه تلفنی به جهان‌پناه گفتم كه برای دریافت چكش پیش ضیاء‌الحق برود. اگر در این دنیا صدایم ضبط نشود، مطمئنم در آن دنیا تمام صداها ضبط خواهد شد و من هم هیچ‌گاه به دنبال سنگ‌اندازی در كار باشگاه پیام نبودم.»

صلاحی با بیان اینكه پای تمام چك‌های باشگاه را من امضا كرده‌ام، می‌گوید: «اگر تیم به نام هر شخصی شود و پول طلبكاران باشگاه داده نشود همه به سراغ من خواهند آمد زیرا كه چك‌های باشگاه با امضای من بوده است و من به دنبال پیدا كردن تمامی طلبكاران باشگاه هستم. لیستی از افرادی كه از باشگاه طلب‌ دارند را درآورده‌ام و با تك‌تك‌ آنها نیز تماس گرفتم تا ببینم كه آیا برای طلبشان اقدام كرده‌اند و یا می‌توانیم با آن‌ها به توافق برسیم و اگر پیگیر بدهی‌ها بوده‌ام هیچ نظر و نیت سوئی وجود نداشته است و برای من موفقیت پیام از همه چیز مهم‌تر است اما از همه مسوولان می‌خواهم كه پیگیر پرداخت بدهی‌های باشگاه ‌باشند و این حق من است.»

صلاحی در پایان با تاكید بر نداشتن ادعا در مالكیت باشگاه می‌گوید: «باید به من حق بدهند كه پیگیر چك‌هایی كه امضا كرده‌ام باشم زیرا تبعات آن‌‎ها متوجه من خواهد بود. تنها یكی از هواداران پیام هستم و تا روزی كه نیاز باشد به این باشگاه خدمت خواهم كرد اما از هر كسی كه مالك باشگاه شد و یا استاندار خراسان می‌خواهم به فكر چك‌هایی كه من امضا كرده‌ام، نیز باشند.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری