تبیان، دستیار زندگی
كنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی با اشاره به دیدار حساس تیم‌های استقلال ایران و الشباب عربستان، به تشریح سابقه رویارویی تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پرداخت ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام دوباره به رقیب قدیمی

ایرانی ها باز هم به عربستان رسیدند

تیم‌های استقلال ایران و الشباب عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به هم رسیدند تا برگزار کننده نهمین دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در فصل جاری این رقابت‌ها باشند.

تیم‌های ایرانی در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های این کشور به پنچ پیروزی رسیده، دو بار به نتیجه تساوی رضایت داده و یکبار متحمل شکست شده‌اند و این بار در مرحله‌ای دیگر بازهم شاهد جدال تیم‌های ایران و عربستان خواهیم بود.

الشباب عربستان - استقلال ایران؛ سه شنبه در ریاض.

استقلال فصل 2010 لیگ قهرمانان آسیا را با بازی برابر الاهلی عربستان در جده آغاز کرد. در آن بازی استقلال توانست با درخشش فرهاد مجیدی و محمد محمدی برتری را از آن خود کند و گامی محکم برای صعود به مرحله دوم رقابت‌ها بردارد. حال استقلال در شروع مرحله‌ای دیگر از لیگ قهرمانان آسیا بازهم حریفی از عربستان را پیش رو دارد.

تیم الشباب که سه شنبه شب در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض انتظار استقلال را می کشد و لقب " زنبورها " را نیز به دنبال نامش دارد، کمتر از یک هفته پیش در دیدار رده بندی جام پادشاهی عربستان مقابل النصر تن به شکست داد و عنوان چهارم را بدست آورد تا ناکامی‌اش در پیکارهای داخلی عربستان کامل شود. این تیم در فصل جاری از صعود به دیدار نهایی جام اتحادیه عربستان بازماند و در لیگ برتر نیز عنوان نازل چهارم را به خود اختصاص داد. این در حالی است که تیم استقلال با پیروزی‌های اخیر در لیگ برتر توانست به اوضاع خود در جدول سروسامان دهد و در پایان هفته سی و سوم به سکوی دوم جدول صعود کند.

استقلال باز هم به عربستان رسید

برای صمد مرفاوی و امیررضا واعظی آشتیانی بازی الشباب عربستان - استقلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استقلالی که می توانست با پیروزی مقابل تیم الجزیره در امارات به عنوان صدرنشین گروه خود روز سه شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم دوم گروه C برود، با تحمل شکست در این بازی مسافر عربستان شد. با این شرایط اگر استقلال نتیجه دیدار با الشباب عربستان را واگذار کند، اهمیت شکست در بازی با الجزیره دوچندان می شود و دیگر استقلال و واعظی آشتیانی نمی توانند در موضع یک تیم برنده برخورد کنند.

* استقلال بدون بازیکن محروم و مصدوم به مصاف الشباب می رود که این می تواند برای صمد مرفاوی یک شانس و فرصت استثنایی باشد تا بازهم در عربستان به پیروزی برسد.

* استقلال اولین حضورش در مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند.

* تیم استقلال آخرین بار در سال 2002 به مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا صعود کرد و با کسب عنوان سومی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

- برنامه دیدارهای روز نخست از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه - 21/2/89

* سئونگنام ایلهوا کره جنوبی - گامبا اوزاکا ژاپن، ساعت 19:30 مجموعه ورزشی تکنولوژی سئوگنام

* سوون بلووینگز کره جنوبی - بیجینگ گوان چین، ساعت 19:30، ورزشگاه جام جهانی سوون

* الغرافه قطر - پاختاکور ازبکستان، ساعت 19:20، ورزشگاه اسپورت کلاب دوحه

* الشباب عربستان - استقلال تهران، ساعت 20:45، ورزشگاه ملک فهد ریاض

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری