تبیان، دستیار زندگی
کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از سهمیه های ایران برای حضور در لیگ قهرمانان را کاهش می دهد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان

کاهش سهمیه آسیایی ایرانی ها

کنفدراسیون فوتبال آسیا یکی از سهمیه های ایران برای حضور در لیگ قهرمانان را کاهش می دهد.

پس از برگزاری آزمایشی لیگ قهرمانان آسیا و ارائه شاخص های لازم به تیم های شرکت کننده که شامل محل تمرین،زمین اختصاصی،هتل،تماشاگر و تعداد بازی های برگزار شده در لیگ می شد به احتمال فراوان یکی از سهمیه ای ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا کم خواهد شد.

ایران امسال از لحاظ شاخصه ی عملکرد فدراسیون فوتبال نمره ای بالاتر را به خودش اختصاص داده است اما ضعف در چارت مدیریتی تیم ها و کیفیت پایین ورزشگاه های ایران باعث شده تا AFC که قرار است تعداد تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان را با حضور کشور های مختلف افزایش دهد به فکر کاهش سهمیه دیگر کشور ها بیفتد.

استقلال - ذوب آهن

کشور هایی که نتوانسته اند به حد نصاب فاکتور های کنفدراسیون فوتبال آسیا دست پیدا کنند. طبق شنیده ها علاوه بر ایران که آن دو شاخص مهم را ندارد کشور های قطر و امارات هم با کاهش سهمیه مواجه خواهند شد.آنها بر خلاف ایران از هر گونه شاخصه ای تامین هستند و مشکلشان همان دو مشکلی است که ایران آنها را دارا است، تعداد تماشاگر و تعداد بازی ها انجام شده در لیگ.

این خبر در حالی است که بسیاری از مقامات حاضر در فدراسیون فوتبال هم معتقدند که این اتفاق خواهد افتاد و AFC قطعا یکی از سهمیه های ایران را کم خواهد کرد.اگر این اتفاق بیفتد هفته پایانی لیگ برتر ایران به اوج حساسیت خودش در صدر جدول خواهد رسید.

جدال بین تیم های استقلال،ذوب آهن که هر دو شانس بسیار زیادی برای رسیدن به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر را دارند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری