تبیان، دستیار زندگی
نشست علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی در عصر نبوی به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشست علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی
نشست علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی

نشست علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی در عصر نبوی به همت معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن عمیق، مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی در عصر نبوی، 23 اردیبهشت‌ماه خبر داد.

وی افزود: در این نشست علمی که به همت معاونت پژوهش و با همکاری گروه علمی تاریخ اسلام مجتمع آموزش عالی فقه برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدهادی یوسفی غروی از اساتید حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام عمیق خاطرنشان کرد: جریان‌شناسی شناخت فرآیند شکل‌گیری اندیشه‌ای در یک جامعه و بررسی مبانی فکری، اعتقادی و دیدگاه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی گروه‌های مختلف آن جامعه نسبت به این اندیشه است.

وی با بیان این‌که از جریانات بسیار مهم صدر اسلام جریان نفاق بود که کارشکنی‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌هایش در عرصه‌های گوناگون علیه جامعه نوپای اسلامی بخش بزرگی از گرفتاری‌های پیامبر اکرم(ص) را تشکیل می‌داد، اظهار داشت: شناسایی ابعاد مختلف تاریخ تحلیلی اسلام مهمترین هدف برگزاری این نشست علمی است.

مدیر امور پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه یادآور شد: میزگرد علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی در عصر نبوی با حضور حجج اسلام عبدالمحمدی و مولایی‌نیا یکی دیگر از برنامه‌های این نشست علمی است.

گفتنی است، نشست علمی جریان‌شناسی جامعه اسلامی در عصر نبوی، پنج‌شنبه، 23 اردیبهشت‌ماه از ساعت 11 تا 13 در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه به نشانی قم ـ چهارراه حجتیه برگزار خواهد شد.