تبیان، دستیار زندگی
آیا آینده دنیای موسیقی موبایلها هستند ؟ در حال حاضر بازار ایالات متحده در حال انجام آزمایشهایی است تا بتواند سرویس موسیقی بی سیم را بر روی موبایلها عرضه کند. تحقیق جدید موسسه تحقیقات و مطالعات بین المللی (IDC) ادعا می کند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا آینده دنیای موسیقی موبایلها هستند ؟


آیا آینده دنیای موسیقی موبایلها هستند ؟

در حال حاضر بازار ایالات متحده در حال انجام آزمایشهایی است تا بتواند سرویس موسیقی بی سیم را بر روی موبایلها عرضه کند.

تحقیق جدید موسسه تحقیقات و مطالعات بین المللی (IDC) ادعا می کند که بازار دانلودهای موسیقی به صورت بی سیم بیش از 50 میلیون مشتری و مشترک را در آینده نزدیک به سمت خود جذب خواهد کرد و ارزش آن به 1.2 میلیارد دلار در سال 2009 خواهد رسید.

اگر این پیش بینی درست باشد خبر خوبی برای شرکتهای سرویس دهنده تلفن همراه خواهد بود که امیدوارند که سرویس دریافت موزیک را به گستره خدمات خود اضافه کنند.

SUSAN KEVORKIAN تحلیلگر ارشد IDC می گوید: IDC معتقد است که سرویس موسیقی آنلاین و بی سیم ممکن است که باعث شود تا صنعت موسیقی دوره رکود را پشت سر گذاشته و رشد را از سر گیرد و این سرویس جدید در نهایت آینده توزیع موسیقی های ضبط شده خواهد شد.

فراخوانی ITUNES

تحلیلگران به این نکته توجه می دهند که سرویس بی سیم دریافت فایلها هنوز در ایالات متحده آغاز به کار نکرده است و در واقع به خاطر فقدان گوشی های مخصوص، شبکه های 3G (نسل سوم) ، پیچیدگی مدیریت حقوق دیجیتالی، رقابت متصدیان این سرویس، و مدلها و روشهای قیمت گذاری تجاری آن متوقف شده است.

IDC فرصتی را می بیند که این سرویسها بتوانند خدمات خود را در قالب بسته های خدماتی مانند صدای زنگها، فیلمها و اطلاعات مخصوص پدیدآورنده موسیقی را ارائه دهند.

ارزیابی IDC این مطلب را می رساند که این اندیشه تا جایی ادامه پیدا می کند که برای به واقعیت پیوستن آن شرکت APPLE شبکه مجازی موبایل مخصوص به خود را درست کند و از ماه آینده شاهد فعالیت این شرکت در تولید تلفنهای ITUNES باشیم.