تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: فعالیت‌های پژوهشی طلاب جوان ناظر به موضوعات مختلف علمی در نشریه راه دانش بررسی و معرفی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نشریه راه دانش به زودی منتشر می‌شود
حجت‌الاسلام عماد

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: فعالیت‌های پژوهشی طلاب جوان ناظر به موضوعات مختلف علمی در نشریه راه دانش بررسی و معرفی می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که انتشار نشریات پژوهشی در روند علمی و پژوهشی حوزه بسیار مؤثر است، ابراز داشت: در حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تولید مقالات علمی وجود دارد.

وی افزود: با برقراری ارتباط صحیح نشریات علمی با پژوهشگران، صاحب نظران و اساتید حوزه، یک گام به افزایش تولیدات علمی حوزه‌ها و در نهایت افزایش تولید علمی در سطح کشور نزدیک می‌شویم.

حجت‌الاسلام عماد خاطرنشان کرد:‌ هرچه این ظرفیت به فعلیت نزدیک شود مسیر اصلی انبوه‌سازی تولید دانش با کیفیت تسریع شده و اهداف سند چشم انداز که برای نظام هم تعریف شده است، ساده‌تر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد مهم معاونت پژوهش در انتشار فصلنامه رهنامه پژوهش اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهش حوزه در گذشته نشریاتی را مانند خشت اول در حوزه طلاب جوان و پژوهش حوزه در حوزه‌های تخصصی منتشر می‌کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اظافه کرد: رهنامه پژوهش استمرار خشت اول است و رویکرد عمده آن ترویج پژوهش در میان طلاب جوان، اطلاع رسانی علمی پژوهشی برای طلاب جوان و آماده ساختن ورود آنها به حوزه پژوهش و کمک به پژوهشگرا شدن نظام آموزش حوزه است.

وی تصریح کرد: اکنون تحول بزرگی در پژوهش حوزه ناظر به حوزه‌های مختلف دانشی، مسائل مدیریتی، سیاست‌گذاری و راهبری دانش‌ها در حال انجام است و انتشار نشریات و مجلات علمی حوزه در عرصه‌های مختلف با موضوعات متنوع پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام عماد در این زمینه از انتشار نخستین شماره نشریه راه دانش در بهار امسال خبر داد و گفت: فعالیت‌های پژوهشی طلاب جوان ناظر به موضوعات مختلف علمی در نشریه راه دانش معرفی می‌شود.

وی رویکرد نشریه راه دانش را چاپ مقالاتی علمی عنوان کرد که بیشتر توسط طلاب جوان تدوین شده است و اذعان داشت: نشریه راه دانش ارتباط مستمری با دبیرخانه جشنواره علامه حلی خواهد داشت.