تبیان، دستیار زندگی
مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه‌های علمیه به حدود 40 هزار سوال و شبهه دینی از طریق پست عادی و الکترونیکی پاسخ داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاسخ به 40 هزار سوال و شبهه دینی
حجت الاسلام نیکبخت

مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه‌های علمیه به حدود 40 هزار سوال و شبهه دینی از طریق پست عادی و الکترونیکی پاسخ داده است.

حجت الاسلام علی نیکبخت،معاون ارتباطات مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه های علمیه در حاشیه بازدید جمعی از کارکنان و پژوهشگران این مرکز از کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه ابراز داشت:این مرکز که زیر نظر مدیریت حوزه های علمیه می باشد از سال 79  فعالیت خود را  زیر نظر مرکز مدیریت حوزه به منظور پاسخ به سوالات و شبهات دینی آغاز کرده است و تاکنون به به 40 هزار سوال و شبهه دینی پاسخ داده است.

وی افزود: به سوالات و شبهاتی که از طریق پست الکترونیک به این مرکز ارسال شده باشد، ظرف سه روز و اگر به صورت پستی باشد ظرف یک هفته به آن ها پاسخ داده می شود.

حجت الاسلام نیکبخت همچنین با اشاره به این که این مرکز دارای گروه‌های علمی شامل قرآن ،کلام، ادیان و مذاهب ،فقه ،حقوق و سیاست ، تاریخ و رایانه می‌باشد، خاطر نشان کرد:این مرکز تاکنون حدود 100 جلد کتاب در حوزه های گوناگون منتشر کرده است که آخرین آن کتابی راجع به نقد وهابیت می باشد.

*کتابخانه ای که افتخار تشیع است

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کتابخانه مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی افتخاری برای قم و عالم تشیع به شمار می‌رود، تصریح کرد: لازم است مسئولان کتابخانه اطلاع رسانی بیشتری در این باره داشته باشند تا آحاد جامعه با یادگار ارزشمند این مرجع فقید بیشتر آشنا شوند.

معاون ارتباطات مرکز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه همچنین اظهار داشت: اگر زمینه بازدید عموم از این کتابخانه به عنوان ذخیره ارزشمند شیعی، فراهم شود، آنان با دیدن گنجینه هایی این چنینی از نزدیک ، انگیزه دوچندانی پیدا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این کتابخانه با گنجینه های عظیمی که دارد، باید بیش از این‌ها به مردم به ویژه طلاب و پژوهشگران شناسانده شود و اگر این کتابخانه منحصر به فرد از طریق رسانه ها به درستی برای همگان معرفی شود، افراد بسیار بیشتری از داخل و خارج کشور برای بازدید از آن مراجعه می‌نمایند.