تبیان، دستیار زندگی
پس از افتتاح رسمی دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه ،طی سخنانی ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد:برای این که ظرفیت های عظیم دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش بیش از پیش به فعلیت برسد لازم است که ارتباطات میان آن ها افزایش یافته و بستر این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همکاری های حوزه و آموزش و پرورش رونق یابد
آیت الله مقتدائی

پس از افتتاح رسمی دومین نمایشگاه دستاوردهای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه ،طی سخنانی ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد:برای این که ظرفیت های عظیم دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش بیش از پیش به فعلیت برسد لازم است که ارتباطات میان آن ها افزایش یافته و بستر این همکاری ها به خوبی فراهم گردد.

وی همچنین با اشاره به این که ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، حلقه وصل این دو نهاد به شمار می رود،گفت: برقراری این ارتباط و انعقاد تفاهم نامه های همکاری ها بستری فراهم کند تا روحانیون بیش از پیش در سطح مدارس به عنوان امام جماعت حاضر شده و با حضور خود در نماز جماعت و کلاس های درس، ضمن بیان مسایل شرعی و احکام، به تبلیغ دین و پاسخ گویی به شبهات بپردازند.

آیت الله مقتدایی در ادامه با اشاره به این که در حوزه های علمیه ظرفیت های بسیاری برای همکاری با آموزش و پرورش نهفته است،خاطر نشان کرد:در همین حوزه علمیه قم شخصیت هایی وجود دارند که حضور هر کدام از این ها در استان های دیگر موجب رونق علمی و معنوی آن استان ها می شود.

وی افزود:در حوزه های علمیه استان ها نیز علمای فرهیخته ای داریم که آن ها نیز هر یک وزنه علمی برای مناطق خود می باشند و همه این ها نشان می دهد که در حوزه پتانسیل های بسیاری وجود دارد.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود حدود 13 میلیون دانش آموز در کشور اظهار داشت:همکاری های میان حوزه و آموزش و پرورش باید زمینه ای فراهم کند که دانش آموزان از همان ابتدا شخصیت هایی متدین و مومن بار بیایند.

وی یادآور شد: اگر زمینه حضور روحانی در مدرسه فراهم شود و به این طریق حتی یک دانش آموز هدایت گشته و تحت تاثیر تبلیغات سوء قرار نگیرد،در بین خانواده و جامعه تاثیر گذار می شود.

آیت الله مقتدایی همچنین بیان داشت: مقام معظم رهبری تاکید خاصی دارند بر این که روحانیون در مدارس و دانشگاه های کشور حضور یافته و به امر تبلیغ دین و رفع شبهات نسل جوان اهتمام داشته باشند.

*حضور فعال حوزه و آموزش و پرورش در دومین نمایشگاه

حجت الاسلام و المسلمین ذو علم ،دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش نیز با اشاره به حضور فعال بخش های مختلف آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در این نمایشگاه ابراز داشت:هدف از برپایی این نمایشگاه این بوده که ابتکارات و دستاوردهای دو نهاد مقدس حوزه و آموزش وپرورش به نمایش درآید.

وی با بیان این که در سالیان اخیر شاهد جهش خوبی در عرصه همکاری های آموزش و پرورش و حوزه بوده ایم ،گفت:به برکت این همکاری ها حضور تبلیغی طلاب و فضلای حوزه در مدارس طی سالیان اخیر، رشد چندین برابری داشته است.