تبیان، دستیار زندگی
دولت ایتالیا تصمیم دارد جشنواره بین‌المللی فیلم كن را تحریم كند. به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ ایتالیا اعلام كرده است احتمال تحریم فستیوال كن كه قرار است از روز چهارشنبه آغاز شود، از سوی این كشور وجود دارد. بنابر اعلام ورایتی، این تصمیم به علت انتخاب یك
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایتالیا جشنواره «كن» را تحریم کرد!

کن

دولت ایتالیا تصمیم دارد جشنواره بین‌المللی فیلم كن را تحریم كند.

به گزارش ایسنا، وزیر فرهنگ ایتالیا اعلام كرده است احتمال تحریم فستیوال كن كه قرار است از روز چهارشنبه آغاز شود، از سوی این كشور وجود دارد.

بنابر اعلام ورایتی، این تصمیم به علت انتخاب یك فیلم مستند از سوی برگزاركنندگان فستیوال كن با موضوع زمین لرزه «لاكوئیلا» است.

بنابراین گزارش « سندرو بوندی» وزیر فرهنگ ایتالیا با اظهار افسوس و ابراز نگرانی‌اش از حضور این فیلم كه به نظرش تبلیغاتی و جانب‌دارانه و با نگرش سیاسی ساخته شده است را توهین مستقیم به مردم ایتالیا خواند.

این مستند كه «دراكولا، ایتالیا می‌لرزد» نام دارد توسط «سابینا گوزانتی» ساخته شده است.

این فیلم كه در بخش خارج از مسابقه فستیوال كن به روی پرده می‌رود امسال برگزاری شصت و سومین دوره خود را از ‌٢٣-12 می (‌٢٢ اردیبهشت الی ‌٢ خرداد) جشن می‌گیرد.

فیلم به زمین لرزه‌ای اشاره دارد كه‌ سال گذشته به قدرت ‌‌٦/٣ ریشتر در منطقه‌ی فوسا در ‌‌٩٥ كیلومتری شمال شرق رم ـ پایتخت ایتالیا ـ رخ داد و به‌دنبال آن، هزاران نفر كشته و صدها ساختمان تخریب شدند.

بیشترین خسارت‌ها به شهر تاریخی لاكوئیلا با ‌‌٧٠هزار نفر جمعیت وارد شده است و صدها بنای تاریخی این شهر تخریب شده‌اند كه از آن جمله می‌توان به سقوط بخش‌هایی از گنبد كلیسای مشهور این شهر اشاره كرد. این گنبد زیبا كه بخشی از كلیسای تاریخی سانتا ماریاست، در قرن ‌‌١٣ میلادی در شهر لاكوئیلا ساخته شده است.

توجه مسوولان «كن» به دفیلم كارگردان جوان بحرینی

فیلم كارگردان جوان بحرینی مورد توجه مسوولان جشنواره فیلم «كن» قرار گرفت.

فیلم كوتاه «مدیحه» اثر «خلیفه الزیانی» فیلم‌ساز جوان بحرینی توجه مسوولان برگزاری و داوران جشنواره فیلم «كن» را به خود جلب كرد.

به گزارش «ترید عربیه»، كارشناسان سینمایی پیش بینی می‌كنند فیلم این كارگردان بیست‌وچهارساله‌ی بحرینی از فیلم‌های مطرح جشنواره «كن» امسال خواهد بود.

فیلم كوتاه «مدیحه» اثر كارگردان جوان بحرینی در بخش فیلم كوتاه جشنواره «كن» در كشور فرانسه اكران خواهد شد.

این فیلم بیست و سه دقیقه‌ای داستان روزنامه‌نگاری است كه به طور تصادفی با شخصیتی مبهم مصاحبه می‌كند كه ادعا دارد می‌تواند روح بفروشد.

سازمان غیرانتفاعی«رییل استدیو» واقع در ایالت كالیفرنیای آمریكا كه در كشف استعدادهای نوظهور شهرت دارد تهیه این فیلم را برعهده گرفته است.

از سوی دیگر «الزیانی» به همراه گروهی متشكل از 25 فیلم‌ساز جوان در ساخت فیلم دیگری كه انحصارا به «رییل استدیو» تعلق دارد، شركت خواهد كرد.

به گفته این فیلم‌ساز جوان اولین باری است كه در یك جشنواره بین‌المللی شركت می‌كند و این افتخار را از مهم‌ترین رویدادهای زندگی هر فیلم‌ساز می‌داند.

فیلم «مدیحه» در شهر دبی و با همكاری گروهی از دانشجویان ساده فیلم و بدون بودجه فیلم‌برداری شده است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی