تبیان، دستیار زندگی
علیرضا منصوریان به عنوان دستیار افشین قطبی انتخاب شد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منصوریان دستیار قطبی شد

علیرضا منصوریان

علیرضا منصوریان به عنوان دستیار افشین قطبی انتخاب شد.

به نقل از ایسنا، پس از آن كه در جلسه قبلی كمیته تیم‌های ملی افشین قطبی، علیرضا منصوریان را به عنوان دستیار پیشنهادی خود مطرح كرد، برخی از اعضای این كمیته با این انتخاب مخالفت كردند كه در نهایت مقرر شد در جلسه بعدی كمیته تیم‌های ملی در این‌باره تصمیم گیری شود.

اما در روزهای آتی پس از جلسه اعضای كمیته تیم‌های ملی علیرضا منصوریان به عنوان دستیار ایرانی افشین قطبی به كادر فنی اضافه شد.

قرارداد منصوریان با فدراسیون فوتبال یك ساله خواهد بود. در جلسه برگزار شده درباره دستمزد مربیان تیم‌های ملی نیز بحث و بررسی شد.

پیش از این رشیدی به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی به كادر تیم ملی اضافه شده بود.

امیدوارم به آرامش تیم ملی کمک کنم

مربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برایم تفاوت نمی کند که دستیار اول افشین قطبی باشم یا دستیار دوم بلکه مهم این است که بتوانم به فوتبال ایران خدمت کنم.

علیرضا منصوریان که صبح امروز یکشنبه به عنوان مربی جدیدی تیم ملی فوتبال کشورمان انتخاب شد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: خوشحالم که گزینه اصلی و انتخاب خود سرمربی تیم ملی فوتبال هستم و توانستم به عنوان مربی این تیم انتخاب شوم و اینکه فدراسیون فوتبال به من اعتماد کرده و در کمیته فنی فدراسیون بر انتخاب سرمربی تیم ملی صحه گذاشته است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه گزینه ایرانی حضور در تیم ملی فوتبال ایران است، افزود: باعث افتخار من است که به عنوان یک سرباز به تیم ملی فوتبال ایران و کشورم خدمت کنم. جایگاهی که در تیم ملی خواهم داشت برایم مهم نیست، چه دستیار باشم و چه پایین ترین جایگاه را در تیم ملی از آن خود کنم. با این حال امروز جایگاه خوبی در تیم ملی دارم و امیداورم بتوانم به کشورم خدمت کنم.

مربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: از مدت‌ها پیش حدس و گمانم این بود که یکی از گزینه‌های حضور در کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران هستم و حتی چند نشست دوستانه هم با آقای قطبی داشتم و در رابطه با حضور در کادر فنی تیم ملی با ایشان گفتگو کرده بودم.

علیرضا منصوریان

منصوریان با تاکید بر اینکه با افکار و عقاید افشین قطبی آشناست، افزود: امیدوارم شرایطی به وجود آید که هم من از کنار تیم ملی به یک تجربه جدید و بزرگی دست پیدا کرده و به افتخارات خود اضافه کنم و هم از تجربیات دوران فوتبالم چه در دوران بازیگری که در اروپا، باشگاه استقلال و تیم ملی کسب کرده‌ام و چه دوران مربیگریم به تیم ملی کمک کنم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه بتواند فاصله بین بازیکنان تیم ملی با افشین قطبی را پرکند، در خصوص شرایط این تیم گفت: تیم ملی احتیاج به حمایت همه جانبه به عنوان یار دوازدهم دارد. باید  مطبوعات، خبرگزاری ها ، رادیو و تلویزیون، مردم و... از تیم ملی حمایت کنند و یار دوازدهم تیم ملی و سرمربی و کادر این تیم باشند تا آنها احساس امنیت خاطر و آرامش کنند. چرا که اگر سرمربی تیم احساس آرامش کند، همین آرامش را به تیم منتقل می کند و در نهایت فوتبال ملی ایران سود می برد.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران افزود: اگر از تیم ملی آنطور که باید و شاید حمایت شود، احساس من بر این است که تیم امروز ایران حال و هوای تیم ملی در سال 95 را دارد. زمانی که محمد مایلی کهن سرمربی تیم ملی بود و توانستیم در جام ملت‌های 1996 نتایجی فراتر از تصور کسب کنیم. این امکان وجود دارد که تیم ملی در شرایطی جدید بتواند نتایجی مطلوب کسب کرده و رشد فوتبال ایران را فراهم آورد.

"شما دستیار اول افشین قطبی هستید یا دستیار دوم او؟"، منصوریان در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر، گفت: به تنها چیزی که فکر نمی کنم همین مسئله است. استنباطم بر این است که حضور علیرضا منصوریان در تیم ملی جایش مهم نیست. همین که به عنوان یک سرباز بتوانم خدمت کنم برایم کافی است. به این مقوله که دستیار اولی هستم یا دومی اصلا فکر نمی کنم.

وی در خاتمه تصریح کرد: باید نهایت تلاش خود را به کار گیرم تا حدفاصل بین افشین قطبی با بازیکنان را پرکنم. من با توجه به شرایط سنی که دارم با برخی از بازیکنان امروز تیم ملی یا همبازی بودم یا روبه‌روی آنها بازی کرده‌ام. با برخی از آنها مانند کریمی و نکونام در تیم ملی همبازی بودم. من تمام تلاش خود را به کار خواهم گرفت تا آرامش اردوی تیم ملی را بیشتر کنم و کمک حال افشین قطبی باشم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری