تبیان، دستیار زندگی
در آستانه سال روز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرای اطهر(س) و در بهار سال 89 پیکرهای طیبه 89 شهید دوران دفاع مقدس از محل نماز جمعه تهران به سوی معراج الشهدا در تاریخ 24 اردیبهشت تشییع می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  • باز گشت سردار جبهه ها به وطن

در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) پیکر 89 شهید دفاع مقدس ، تشییع می شود .

در آستانه سال روز شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرای اطهر(س) و در بهار سال 89 پیکرهای طیبه 89 شهید دوران دفاع مقدس از محل نماز جمعه تهران به سوی معراج الشهدا در تاریخ 24 اردیبهشت تشییع می شود.

شهید علی هاشمی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمد باقرزاده در نشست خبری که روز یکشنبه برگزار شد، شهیدان ایران را مصداق بارز حدیث امام صادق(ع) خواند و افزود: شهدا برای ما چراغ روشن و مشعلی هدایتگر هستند. مردانی که با کردار شایسته خویش مردم را به سوی اولیای دین دعوت می کردند و در این مسیر تا آنجا که توان داشتند در راه حاکمیت دینی تلاش کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با اشاره به تقارن تعداد شهدای شناسایی شده با عدد سال 89 تأکید کرد: در بین این پرستوهای مهاجر خونین بال پیکر مطهر سردار دلاور هور فرمانده سپاه ششم امام صادق(ع) "سردار علی هاشمی" نیز همراه پیکر 88 شهید دوران دفاع مقدس که در مناطق جنوب، غرب و شمال غرب و بخشی در کردستان عراق کشف شده، تشییع می شود.

سردار باقرزاده پیکرهای کشف شده این شهدا را مربوط به عملیاتهای بیت المقدس، مسلم بن عقیل، خیبر، ثارالله، والفجر4 و 6 و 8، کربلای 4، 5، 6 ، قدس 3 و تکهای دشمن در مناطق مجنون، فاو و کوشک اعلام کرد.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین ایران اعلام کرد: از بین این 89 شهید، 51 شهید گمنام هستند و 38 شهید دیگر شناسایی شده و یا قابل شناسایی خواهند بود.

وی با بیان اینکه پیکرهای مطهر شهدا در سطح استان تهران و 14 استان دیگر تشییع و به خاک سپرده می شود، افزود: برنامه اصلی تشییع در تهران در روز جمعه 24 اردیبهشت بعد از نماز جمعه از محل دانشگاه تهران به سوی معراج الشهدا خواهد بود که مسئولیت تشییع بر عهده بسیج با همکاری سایر سازمانها قرار گرفته است.

مراسم خاکسپاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در 27 اردیبهشت در 10 نقطه تهران و 14 استان کشور برگزار می شود.

وی به مراسم خاکسپاری پیکرهای شهدا اشاره کرد و گفت: مراسم خاکسپاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در 27 اردیبهشت در 10 نقطه تهران و 14 استان کشور برگزار می شود.

سردار باقرزاده، شهرک شهید فلاحی لویزان، سایت مرکزی وزارت نفت، دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار برج میلاد، پادگان تیپ ال محمد(ص)، شهرک شهید باقری، پارک بهاران در منطقه 17، پادگان شهید خضرایی نهاجا در خیابان دماوند، پارچین، شهرک شهید بهشتی قصر فیروزه و شهرستان نظرآباد را ده نقطه تهران جهت خاکسپاری پیکر شهدا اعلام کرد.

وی اصفهان، همدان، بوشهر، اردبیل، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی را از جمله استانهایی خواند که ییکر شهدا در آنجا تشییع و به خاک سپرده می شود.

شهدا

وی با قدردانی از همکاری مناسب مسئولان اقلیم کردستان عراق با کمیته جستجوی مفقودین ایران، تأکید کرد: امیدواریم دولت مرکزی عراق در همین مسیر زمینه فعالیت گسترده گروههای جستجو را در مناطق جنوبی و مرکزی عراق فراهم کند و از وزارت امور خارجه کشورمان نیز توقع داریم که بر تلاشهای خود برای دستیابی به بازمانده پیکرهای شهدا در خاک عراق که نزدیک به 7 هزار تن می باشد، بیفزاید.

سردار باقرزاده با اشاره به حضور مردم ایران در مراسم تشییع شهدا تأکید کرد: مردم شریف تهران و دیگر نقاط کشور با حضور گسترده و انقلاب خود در کنار پیکرهای طیبه شهیدان ضمن استقبال با شکوه از پرستوهای مهاجر خونین بال بار دیگر وحدت خود را در راه میثاق با امام و شهدا و مقام معظم رهبری نشان دهند.

در این نشست همزمان با اعلام شناسایی پیکر شهید علی هاشمی کتابی درباره این شهید بزرگوار با عنوان"راز گمشده مجنون" به قلم مرضیه نظرلو رونمایی شد. سردار علی هاشمی در روزهای پایانی جنگ و به دنبال تک دشمن در منطقه عمومی مجنون در محل قرارگاه خاتم الانبیا4 به شهادت رسید.

شهید علی هاشمی :

شهید علی هاشمی در سال 1340 هجری شمسی در اهواز دیده به جهان گشود و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به عضویت كمیته انقلاب اسلامی در آمد و درسال 1359 پس از حمله كشور متجاوز عراق به خاک ایران ، به همراه 40 نفر از نوجوانان وجوانان محله های حصیر آباد و آخرآسفالت اهواز به حمیدیه عزیمت نموده و درنهایت تیپ 37 نور را تشكیل دادند و در تاریخ چهارم مردادماه سال 67 در یک در گیری نابرابر با دشمن زبون در سن 27 سالگی جاوید الاثر گردید.

روحش شاد و یادش گرامی


برگرفته از خبرگزاری مهر

تنظیم برای تبیان :

بخش هنر مردان خدا - سیفی