تبیان، دستیار زندگی
سلی هنگ كنگ از ستاره ورزشی خود تقدیر می كند .مسوولان این كشور آسیایی شصت و پنجمین سال تولد بروس لی ستاره كونگ فو كار خود را باشكوه تمام جشن می گیرند.به همین مناسبت در ماه نوامبر (آبان) از مجسمه برنزی او پرده برداری می شود. و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر از بروسلی


هنگ كنگ از ستاره ورزشی خود تقدیر می كند .مسوولان این كشور آسیایی شصت و پنجمین سال تولد بروس لی ستاره كونگ فو كار خود را باشكوه تمام جشن می گیرند.به همین مناسبت در ماه نوامبر (آبان) از مجسمه برنزی او پرده برداری می شود.

وونگ بی ئو كونگ مدیر باشگاه طرفداران و دوستداران این بازیگر رزمی كار كلاسیك خبر داد این اولین مجسمه ای است كه در سطح جهان از بروس لی در یك مركز عمومی نصب می شود.

از مجسمه دو متری لی در حالی در هنگ كنگ پرده برداری می شود كه دوستداران این بازیگر از نحوه برخورد مسوولان رسمی با یاد و خاطره وی ناراضی هستند.طرفداران بروس لی می پرسند چرا تاكنون تندیس و بنای یادبودی از این چهره سرشناس بین المللی در سرزمین مادری اش نصب نشده است.

بروس لی در دهه 70با بازی در فیلمهای كاراته ای همچون «اژدها وارد می شود» نه فقط موج تولید فیلمهای كاراته ای را به راه انداخت بلكه ورزش كونگ فو را در سطح بین المللی مطرح كرد و باعث رونق جهانی این ورزش شد.

لی در همان سالهای نخستین شهرت خود ، سر صحنه فیلمبرداری یكی از فیلمهایش به شكل مشكوكی كشته شد و راز مرگ او فاش نشد.

منبع: جام جم آنلاین