تبیان، دستیار زندگی
مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری روز یکشنبه 19/2/89 ، در حضور خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات گفت: ترویج فرهنگ قرآن و عترت از اهداف جشنواره قرآنی تسنیم است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین جشنواره ملی فیلم قرآن و عترت "تسنیم" در اصفهان

مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری روز یکشنبه 19/2/89  ، در حضور خبرنگاران و اهالی رسانه و مطبوعات گفت: ترویج فرهنگ قرآن و عترت  از اهداف جشنواره قرآنی تسنیم است.

نشست خبری اولین جشنواره فیلم قرآن و عترت تسنیم در اصفهان

سید علیرضا حسینی با اشاره به برگزاری نخستین  جشنواره ملی فیلم قرآن وعترت در آذرماه سال جاری گفت: به منظور برگزاری این جشنواره برنامه ریزی ها یی با همکاری استانداری اصفهان و معاونت سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی  و مرکز هماهنگی،توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور انجام شده ودر حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که فیلم های  انیمیشن  مخاطبان زیادی در گروه سنی بزرگسالان و کودکان دارد تصریح کرد: در این جشنواره با توجه به قابلیت فیلم های انیمیشن با تولید این نوع فیلم می توان بسیاری از مفاهیم قرآنی را ارائه نمود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان از بین المللی شدن این جشنواره در سال آینده خبرداد و خاطر نشان کرد: فیلمسازان کشور با اطمینان ازبرگزاری این جشنواره درسال های آینده می توانند به تولید آثار خودبپردازند.

وی همچنین ازبرگزاری این جشنواره در  4 بخش فیلم های کوتاه داستانی ، فیلم های کوتاه مستند ، پویا نمایی و نماهنگ  خبرداد.

نشست خبری اولین جشنواره فیلم قرآن و عترت تسنیم در اصفهان

دبیر جشنواره  فیلم های قرآنی تسنیم  با اشاره به اینکه جوایز این جشنواره از بالاترین جوایزدر بین جشنواره های برگزار شده در کشور می باشد ادامه داد : این جوایز در 18 بخش به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست هوشنگ جمشیدیان رئیس انجمن سینمای جوان دفتر اصفهان از برگزاری نشست تخصصی با حضور مسئولان انجمن سینمای جوان و کلیه فیلمسازان و محققان حوزه قرآن و عترت سراسر کشور خبرداد.

وی برگزاری این جشنواره  را فرصتی بسیار خوب و مناسبی جهت تولید آثار سینمایی با مفاهیم قرآنی عنوان کرد.وافزود: بابرگزاری این جشنواره می توانیم مفاهیم  قرآنی را با ابزار هنر به تمام دنیا معرفی کنیم.

مسئول انجمن سینمای جوان دفتر اصفهان  نشر مفاهیم قرآنی ، شناسایی فیلمسازان قرآنی و تعمیق رابطه هنرمندان با مفاهیم قرآنی را از اهداف جشنواره ملی تسنیم عنوان کرد.

نخستین جشنواره ملی فیلم های قرآن وعترت (تسنیم) به منظور جریان سازی فرهنگی، معرفی آثارو همچنین تشویق علاقه مندان به ساخت فیلم با مضامین قرآن کریم ،آذرماه سال جاری در اصفهان برگزار می شود.

لازم به ذکر است این جشنواره از 7 تا 9 آذرماه در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وبلاگ جشنواره به آدرس:  www.filmtasnimesfahan.blogfa.com مراجعه نمایند.

گزارش: حامد خدابنده

تنظیم: هومن بهلولی