تبیان، دستیار زندگی
پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه شهرستان بناب با حضور آیت الله حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه رسما راه اندازی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه بناب
آیت الله حسینی بوشهری

پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه شهرستان بناب با حضور آیت الله حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه رسما راه اندازی شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در آیین راه اندازی این پایگاه که با حضور مدیر حوزه علمیه بناب، امام جمعه این شهرستان و جمعی از اساتید حوزه برگزار شد، ضمن تبریک افتتاح این پایگاه اطلاع رسانی، توجه حوزویان به فعالیت در عرصه های مجازی را ستوده و خواستار استفاده هرچه بیشتر از فناوری های روز برای تبلیغ معارف دینی و اشاعه فرهنگ اهل بیت (ع) شد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به معرفی فعالیت های علمی مراجع عظام تقلید از طریق فضای مجازی علی‌رغم بعضی محذورات ، بر استفاده هرچه بهتر از فرصت ها برای نشر مبانی دین اسلام تاکید کرد و از فضلا و محققان حوزه های علمیه خواست تا با تلاش بیشتر تهدید ها را در عرصه فعالیت های اینترنتی به فرصت تبدیل نمایند.

عضو خبرگان رهبری پس از مشاهده پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه شهرستان بناب، از دست اندرکاران این پایگاه در راستای معرفی هرچه بیشتر حوزه علمیه ارزشمند بناب برای مخاطبین داخل و خارج کشور، تقدیر نمود.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه شهرستان بناب در حاشیه این مراسم در گفتگو با مرکز خبر حوزه گفت: این پایگاه با هدف معرفی نظام روحانیت، جایگاه و کارکرد علما و روحانیت در مکتب اهل بیت (ع) و معرفی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب راه اندازی شده است.

حجت الاسلام حسین آخوندی اظهار داشت: در این پایگاه علاوه بر بررسی پیشینه و جایگاه حوزه های علمیه از زمان رسول اکرم (ص) تاکنون، دیدگاه های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با موضوعات مختلف مرتبط با حوزه های علمیه و طلاب و فضلا گردآوری شده است.

 وی افزود: هم چنین شیوه های مدیریت در حوزه و مباحث اخلاقی آیت الله بنابی در قسمت در محضر استاد عرضه شده است و در مرحله بعد اطلاعات عمومی در رابطه با دانستنیهای فقهی، اصولی، قرآنی و سیاسی اجتماعی در قسمت گوناگون به تدریج در اختیار مخاطبان حوزوی و غیرحوزوی قرار خواهد گرفت.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه شهرستان بناب، «فرزانگان» را از دیگر بخش های این پایگاه عنوان کردو گفت:در این بخش، زندگانی و اندیشه های علمای بزرگ منعکس می شود. از طرف دیگر این پایگاه به معرفی حوزه علمیه بناب، تاریخچه تاسیس و فعالیت های موسس و مدیر آن می پردازد و همچنین ضمن معرفی شهدای حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) و ارائه اخبار اطلاعاتی در رابطه با شرایط پذیرش این حوزه ارائه می‌نماید.

وی ادامه داد: در بخش نگارخانه نیز مجموعه تصاویری از فعالیت‌های حوزوی مؤسس حوزه علمیه بناب از آغاز تاکنون، را نمایش می دهد.

گفتنی است، این سایت در حال حاضر به آدرس اینترنتی www. hawzahbonab.com برای استفاده عموم قابل دسترس می باشد.