تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قرآن، نام و آوازه مسلمانان را در سراسر جهان مطرح کرده و تمامی جهانیان را با اهمیت این دین الهی آشنا ساخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن، تامین کننده نیازهای بشری
حسینی بوشهری

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قرآن، نام و آوازه مسلمانان را در سراسر جهان مطرح کرده و تمامی جهانیان را با اهمیت این دین الهی آشنا ساخته است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، امام جمعه قم، شب گذشته در مدرسه علمیه  شهید صدوقی(واحد2) قم افزود: قرآن تمامی نیازهای بشری  را  در خود جای  داده و تعالیم معرفتی و تربیتی انسان‌ها را بیان نموده است.

وی ابراز داشت:‌ اندیشمندانی که درباره قرآن، پژوهش‌هایی انجام داده‌اند، آن را کتاب هدایت، بشارت، انذار، بیان،‌ ذکرو... معرفی می‌کنند که تمامی این ویژگی‌ها در قرآن و جود دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در تبیین ویژگی‌های بیان شده انسان در قرآن، گفت: انسانی که اشرف مخلوقات‌ است، هر چه به مقامات مادی و معنوی هم برسد، باز در برابر خدا ضعیف بوده و همواره نسبت به او محتاج است.

امام جمعه قم همچنین  افزود: خداوند قرآن را برای زمان و عده‌ای خاص قرار نداده است؛‌ بلکه مفاهیم آن، برای هر دوره جدید و برای هر گروهی نوآور است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن به انسان توصیه می‌کند که اگر در دو راهی مسائل مادی و دنیایی و معنوی و اخروی قرار گرفت، به سوی گرایشات معنوی حرکت نماید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص)، انس داشتن و پناه بردن به قرآن را مهم‌ترین محافظ در برابر دسیسه‌های شیطان  برشمرد و ادامه داد:‌ اگر انسان ‌می‌خواهد در روز قیامت در سایه رحمت خدا قرار گیرد و هنگام گمراهی نجات پیدا کند، باید به قرآن پناه ببرد.

وی، انس با قرآن را برای طلاب ضروری خواند و تصریح کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران،‌ معارف قرآنی در تمامی نقاط کشور گسترش یافت و انسان‌های زیادی با تعالیم آن آشنایی دارند؛ در این شرایط،‌ زمانی که طلبه‌ای با قرآن انس نداشته باشد و نتواند آن را با قرائت و تجوید درست بیان کند، دیگران کم‌تر به او توجه می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه یادآور شد: انسانی که نسبت به آیات قرآن گوش شنوا داشته باشد، زنگارهای قلب او زدوده شده و تحت هدایت قرآن قرار می‌گیرد و مشمول رحمت خدا خواهد شد.

وی با اشاره به متهم نمودن شیعیان به کم‌توجهی به قرآن، از سوی سایر مذاهب اسلامی، بیان داشت: باید به گونه‌ای به قرآن اهتمام داشته و توجه به قرآن را عملی سازیم که این ادعای دروغین را برملا  سازیم.