تبیان، دستیار زندگی
او فکر می‌کند باید در یکسال 300 جلسه تمرین کنیم در حالیکه ما 140 جلسه تمرین دادیم. مبلغ قرارداد من هم 180 میلیون تومان بوده که اگر به آن اعتراضی هست حاضرم آن را برگردانم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاغلام برمی گردد، برنمی گردد

غلامحسین پیروانی

افشاگری آخرین حربه طرفداران غلام پیروانی برای ادامه همکاری او با تیم امید است. حالا که فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بر سر عدم همکاری شاغلام با تیم امید توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند رییس کمیته تربیت‌بدنی مجلس که با وسواس خاصی این موضوع را پیگیری می‌کند تهدید کرده که در صورت طولانی شدن این ماجرا تمام چیزهایی که می‌داند را افشا خواهد کرد:«تنها مخالفت دو نفر باعث به وجود آمدن این شرایط شده. با توجه به اینکه در جلسه فدراسیون، غلام پیروانی فقط یک مخالف داشت نمی‌دانم این حرف‌های جدید از کجا مطرح می‌شود چرا که افشارزاده و کفاشیان به من گفته بودند که موافق بازگشت پیروانی هستند.» جلال یحیی‌زاده مثل افسران اداره آگاهی ادامه می‌دهد:«معتقدم نه سازمان مقصر است نه فدراسیون و نه کمیته ملی المپیک فقط شیطنت یکی، دو نفر باعث شده شرایط تیم امید مبهم باشد که با ادامه این روند اگر مشکل حل نشود همه آنچه می‌دانم را شفاف بیان خواهم کرد.»

معینی مخالف است

به نظر می‌رسد متهم اصلی این ماجرا فریدون معینی، سرپرست کمیته تیم‌های ملی باشد. گویا معینی به خاطر اینکه شاغلام با او هیچ وقت مشورت نداشته از دست سرمربی تیم امید ناراحت شده و به همین دلیل حاضر نیست شرط‌های او برای ادامه همکاری را قبول کند البته معینی هیچ کدام از این اتهامات را قبول ندارد:«خدا شاهد است که من مخالف هیچ کس نیستم. تمام هدفمان پیش بردن کارها براساس برنامه‌ریزی است تا موفقیت تیم‌های پایه در مسابقات مهم و معتبر بین‌المللی ادامه داشته باشد.»

او فکر می‌کند باید در یکسال 300 جلسه تمرین کنیم در حالیکه ما 140 جلسه تمرین دادیم. مبلغ قرارداد من هم 180 میلیون تومان بوده که اگر به آن اعتراضی هست حاضرم آن را برگردانم

پیروانی در کنار افشارزاده و فنایی

برای افشارزاده مربی فرقی نمی‌کند

البته فریدون معینی تنها مقصر احتمالی این ماجرا نیست و نمی‌توان در این قضیه به راحتی از کنار نام بهرام افشارزاده عبور کرد. دبیر کل کمیته ملی المپیک اگر چه عقیده دارد که مجموعه‌اش هیچ دخالتی در امور تیم امید ندارد اما از لحن کلامش می‌توان متوجه علاقه او به شاغلام شد:«ما عقب‌نشینی نکرده‌ایم اما برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی مربی تیم امید باشد بلکه فقط دنبال برنامه‌ریزی خوب برای تیم امید هستیم.» حالا اگر کمیته ملی المپیک نقشی در تیم امید ندارد پس چرا می‌خواهد برای این تیم برنامه‌ریزی کند،‌بحث دیگری است. شاید این برنامه‌ریزی جزو آن حمایت‌های معنوی از تیم امید باشد که افشارزاده به آن اشاره کرده. دبیر کل کمیته ملی المپیک 24 ساعت قبل از اظهارات جدیدش حرف‌هایی زده بود که واکنش پیروانی را در پی داشت. افشارزاده که می‌خواست حمایتش از شاغلام را نشان دهد اعلام کرد که به سرمربی تیم امید برای 60 جلسه تمرین 200 میلیون تومان پرداخت کرده. حرفی که چین و چروک‌های صورت شاغلام را زیاد کرد:«بیش از 40 سال از حضورم در فوتبال می‌گذرد و نمی‌دانم چه گناهی کرده‌ام که اینگونه دچار حاشیه و عذاب شده‌ام. نمی‌دانم افشارزاده به دنبال چه اهدافی است که مبلغ قرارداد مرا بارها عنوان کرده. من از دل لیگ‌برتر به تیم امید آمدم و باید قرارداد مرا با مربیان لیگ‌برتری که 500 میلیون تومان به بالا قرارداد می‌بندند مقایسه کرد.» پیروانی که قبلا عنوان کرده بود اصلا از افشارزاده گلایه‌ای ندارد با حرف‌هایش خلاف این موضوع را ثابت می‌کند:«کاش یک نفر پیدا می‌شد و به افشارزاده توضیح می‌داد که تیم ملی با باشگاه فرق دارد. او فکر می‌کند باید در یکسال 300 جلسه تمرین کنیم در حالیکه ما 140 جلسه تمرین دادیم. مبلغ قرارداد من هم 180 میلیون تومان بوده که اگر به آن اعتراضی هست حاضرم آن را برگردانم.»

چه باید گفت؟ واقعا انتظار دارید در این شرایط وانفسای تیم امید ما چه نتیجه‌گیری از این گزارش داشته باشیم؟ اصلا هر نتیجه‌ای که خودتان دوست دارید از این گزارش بگیرید.

تنظیم:سعید آقازاده