تبیان، دستیار زندگی
دزدان دریایی كم‌خرج می‌شوند تهیه‌كنندگان مجموعه «دزدان دریایی كارائیب» در كمپانی والت‌دیزنی قصد دارند قسمت چهارم آن را تا حد امكان كم‌خرج بسازند و به همین منظور، در حال كاهش هزینه‌های تولید آن هستند. تازه‌ترین قسمت این مجموعه فیلم قرار است با نا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دزدان دریایی كم‌خرج می‌شوند

دزدان دریایی كم‌خرج می‌شوند

تهیه‌كنندگان مجموعه «دزدان دریایی كارائیب» در كمپانی والت‌دیزنی قصد دارند قسمت چهارم آن را تا حد امكان كم‌خرج بسازند و به همین منظور، در حال كاهش هزینه‌های تولید آن هستند.

تهیه‌كنندگان مجموعه «دزدان دریایی كارائیب» در كمپانی والت‌دیزنی قصد دارند قسمت چهارم آن را تا حد امكان كم‌خرج بسازند و به همین منظور، در حال كاهش هزینه‌های تولید آن هستند.

تازه‌ترین قسمت این مجموعه فیلم قرار است با نام «دزدان دریایی كارائیب/ روی امواج بیگانه» جلوی دوربین برود. بحث تولید فیلم از حدود 2سال قبل مطرح بوده است ولی به دلایل مختلف كار تولید آن به تعویق افتاده است.

به گزارش همشهری ، حالا خبر می‌رسد كه بحران اقتصادی بین‌المللی 2 سال قبل  (كه از منطقه وال‌استریت شروع شد) تأثیر خود را روی این پروژه موفق و پولساز سینمایی نیز گذاشته است. لس‌آنجلس تایمز در یك خبر اختصاصی گفت كه تهیه‌كنندگان فیلم یك بحث جدی را قبل از شروع فیلمبرداری آن شروع كرده‌اند كه محور آن كاهش هزینه‌های تولید در سطح وسیع و قطع تمام جوانب غیرضروری این فیلم است. جوی بروكهایمر، تهیه‌كننده و فیلمساز نام‌آشنای سینما، سرمایه‌گذار اصلی دزدان دریایی كارائیب4 است. او می‌گوید: «دلیلی وجود ندارد كه ما بخواهیم پول اضافی و بی‌مورد روی این فیلم خرج كنیم».

قرار است كلید فیلمبرداری چهارمین قسمت این كمدی اكشن ماجراجویانه چهاردهم ماه ژوئن زده شود. با آنكه كمپانی والت‌دیزنی قصد دارد فیلم را با كاهش هزینه‌های غیرضروری جلوی دوربین ببرد، هنوز هم هزینه تولید آن حدود 200میلیون دلار است! این رقم هزینه تولید، حدود یك‌سوم كمتر از هزینه تولید قسمت سوم آن است.

با كاهش هزینه‌های تولید دزدان دریایی كارائیب4، از یك‌سو در زمان فیلمبرداری صرفه‌جویی می‌شود و از سوی دیگر، جلوه‌های تصویری كمتری در آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تد الیوت و تری ‌رسیو-  فیلمنامه‌نویسان فیلم- می‌گویند كمپانی والت‌دیزنی از آنها خواسته فیلمنامه‌ای بنویسند كه در آن كاراكتر جك ‌اسپارو (با بازی جانی‌دپ) بیشتر از آنكه روی آب دریا به ماجراجویی بپردازد، در خشكی دست به اینجور عملیات بزند. از آنجا كه فیلمبرداری روی آب دریا هزینه‌های كلانی را می‌طلبد، كار گروه سازنده روی خشكی با هزینه كمتری همراه خواهد بود.

در همین حال برای كاهش هزینه‌های تولید فیلم، برخی لوكیشن‌های آن هم در قسمت چهارم تغییر می‌كنند. اگر 3 قسمت قبلی در جزایر كارائیب و لس‌آنجلس فیلمبرداری شدند، چهارمین قسمت، در هاوایی و لندن جلوی دوربین می‌رود. در این دو منطقه مالیات‌ها كمتر است. بروكهایمر می‌گوید: جدول 142‌روزه فیلمبرداری قسمت‌های قبلی هم به 90 تا95‌روز تقلیل پیدا خواهد كرد. اگر فیلم‌های قبلی  هر یك حدود 2هزار صحنه جلوه‌های ویژه داشتند، این یكی حدود 1300صحنه خواهد داشت.

دزدان دریایی كارائیب اگر باهزینه‌ای 200میلیون دلاری تهیه شود، در اكران عمومی خود در آمریكای شمالی باید حداقل450 میلیون دلار فروش كند تا لقب یك كار پرفروش را بگیرد. فیلم‌های سینمایی پر‌سر‌و‌صدایی مثل این فیلم، معمولا با یك كارزار تبلیغاتی وسیع روی پرده سینماها می‌روند. این كارزارهای تبلیغاتی هم معمولا برای كمپانی‌های فیلمسازی بین 70تا100میلیون دلار خرج برمی‌دارد. البته تهیه‌كنندگان این نوع فیلم‌ها، امید زیادی هم به موفقیت كلان محصول خود در سطح بین‌المللی دارند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی