تبیان، دستیار زندگی
ایران آمریکا نیست و نباید بشود مقایسه ابراهیم حاتمی‌کیا با سینماگران هالیوودی در روزنامه کیهان روزنامه کیهان نوشت فیلم به رنگ ارغوان با وجود برخورداری از اکران در زمان مناسب و انتخاب شدن به عنوان فیلم برتر جشنواره نتوانست مخاطب را به خود جلب کن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران آمریکا نیست آقای حاتمی کیا

ابراهیم حاتمی کیا

حاتمی کیا، در حال بازی کردن همان نقشی در سینمای امروز ایران است که عده ای از فیلمسازان هالیوود ایفا می کنند. در سینمای آمریکا، آثار بسیاری را می بینیم که در لایه ظاهری، حاکمیت کشورشان را به باد انتقاد می گیرند، اما ضربه نهایی و کلیدی شان به نفع نظام سیاسی حاکم است. اما واقعیت این است که ایران، آمریکا نیست و نباید بشود.

مقایسه ابراهیم حاتمی‌کیا با سینماگران هالیوودی در روزنامه کیهان

روزنامه کیهان نوشت فیلم " به رنگ ارغوان" با وجود برخورداری از اکران در زمان مناسب و انتخاب شدن به عنوان فیلم برتر جشنواره نتوانست مخاطب را به خود جلب کند.

این روزنامه افزود: حاتمی کیا، در حال بازی کردن همان نقشی در سینمای امروز ایران است که عده ای از فیلمسازان هالیوود ایفا می کنند. در سینمای آمریکا، آثار بسیاری را می بینیم که در لایه ظاهری، حاکمیت کشورشان را به باد انتقاد می گیرند، اما ضربه نهایی و کلیدی شان به نفع نظام سیاسی حاکم است. اما واقعیت این است که ایران، آمریکا نیست و نباید بشود.

هر الگو و روشی، در یک شرایط اجتماعی و فرهنگی خاص جواب می دهد. بنابراین حاتمی کیا- و هر هنرمند دیگری- برای افزایش تأثیرگذاری، باید در جست و جوی نگاه و الگوی بومی باشد (که حاتمی کیا قبلاً به این الگو دست یافته و نتیجه کارسازش را دیده بود) همان طور که برخی از گیاهان در آب و هوای خاص ثمر می دهند و در محیطی دیگر نمی توان از آن ها انتظاری داشت.