تبیان، دستیار زندگی
ماکت هایی از خانم حضرت فاطمه(س) در نمایشگاه قم نمایشگاه منصوره آسمانی از همدان به قم می‌رود. نمایشگاهی با عنوان منصوره آسمانی ابعادی از ندگی و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را به کودکان ونوجوانان در شهر قم معرفی خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماکت هایی از زندگی تا وفات خانم فاطمه(س) در نمایشگاه قم

 نمایشگاه منصوره آسمانی از همدان به قم می‌رود.

نمایشگاه منصوره آسمانی
نمایشگاه منصوره آسمانی

نمایشگاهی با عنوان منصوره آسمانی ابعادی از زندگی و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را به کودکان ونوجوانان در شهر قم معرفی خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نمایشگاه شامل مجموعه‌ ماکت‌هایی  از زندگی آن حضرت از بدو تولد تا شهادت توسط کانون استان همدان ساخته شده و به مدت یک هفته در این شهر به نمایش گذاشته شده است.

قرار است این ماکت‌ها از روز 20 تا 23 اردیبهشت در مجتمع امام خمینی (ره)  شهر قم در خیابان چهارمردان و با همکاری ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه علمیه نمایش داده شود.

نمایشگاه منصوره آسمانی
نمایشگاه منصوره آسمانی

به گفته پرویز ابراهیمی مدیر کانون استان همدان از این نمایشگاه در مرکز شماره چهار کانون شهر همدان استقبال قابل توجهی صورت گرفت و بیش از هزار و صد دانش‌آموز از این نمایشگاه دیدن کردند.

وی تقویت ارزش‌های دینی و عمق بخشیدن به فعالیت‌های مذهبی را در کانون واجد اهمیت توصیف کرد و افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه منصوره آسمانی ایجاد زمینه شناخت صحیح و عمیق کودکان و نوجوانان با زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) از بدو تولد تا شهادت است که در هفت بخش جداگانه مربیان کانون در باره ماکت‌ها توضیحاتی ‌را ارایه خواهند کرد.

نمایشگاه منصوره آسمانی
نمایشگاه منصوره آسمانی

ابراهیمی توضیح داد که  غرفه اول به دوران کودکی حضرت فاطمه زهرا(س) اختصاص یافته است و ازدواج و زندگی مشترک حضرت زهرا(س) با مولای متقیان حضرت علی(ع) در غرفه دوم، بعد از رحلت حضرت رسول (ص) مانند رحلت پیامبر و معرفی مسجدالنبی و بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در غرفه سوم، خطبه های حضرت زهرا(س) شامل دعوت از مردم برای بیعت با حضرت علی (ع) ، دهکده فدک و احقاق حق توسط اهل بیت (س) در غرفه چهارم، شهادت حضرت زهرا (س) شامل حمله به بیت علی (ع) ، پشت در ماندن، در بستر افتادن، وصیت، شهادت و تشییع جنازه حضرت زهرا(س) در غرفه پنجم، مظلومیت امامت شامل درد دل حضرت علی (ع) با چاه و معرفی قبرستان بقیع در غرفه ششم و در نهایت کعبه و نحوه ظهور امام دوازدهم (عج ) در غرفه هفتم مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کانون استان همدان همچنین خاطر نشان کرد که مربیان کانون در این غرفه‌ها با استفاده از ماکت‌های تهیه شده شیوه‌هایی مانند قصه گویی، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و برگزاری مسابقه را برای معرفی هرچه بهتر حضرت فاطمه زهرا(س) به کودکان و نوجوانان به کار می‌بندند.

ویژه برنامه کاردستی در سیمای استان اصفهان

ویژه برنامه کاردستی
ویژه برنامه کاردستی

صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در یک همکاری مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان مجموعه برنامه‌ای را برای آشنا ساختن بچه‌ها با کاردستی و هنر کاغذ و تا(اریگامی) تهیه می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون، این ویژه برنامه‌ها در بخش‌های پانزده دقیقه‌ای و در مراکز کانون استان اصفهان فیلم‌برداری خواهد شد.

مجموعه این فیلم‌های آموزشی در قالب یک همکاری مشترک به زودی از شبکه تلویزیونی اصفهان پخش خواهد شد.

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان

مطالب مرتبط

بهترین خبر کودک و نوجوان

نمایش هفت‌خوان رستم

ساخت انیمیشن در تبریز

بررسی یك داستان فانتزی در انجمن نویسندگان كودك

ویژه كودكان در قم

گلستان قرآن ویژه کودکان

آنتیگون در سرزمین عجایب

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.