تبیان، دستیار زندگی
در سال 92 آمار بازنشستگان سپاه تقریبا دو برابر افراد شاغل در این بخش خواهد شد و استفاده از حضور این ذخایر ارزشمند نظام نیاز به برنامه ریزی جدی و هدفمند دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرنوشت بازنشستگان سپاه و بسیج

در سال 92 آمار بازنشستگان سپاه تقریبا دو برابر افراد شاغل در این بخش خواهد شد و استفاده از حضور این ذخایر ارزشمند نظام نیاز به برنامه ریزی جدی و هدفمند دارد.

سرنوشت بازنشستگان سپاه و بسیج

به گزارش تبیان: مدیر اجرایی مرکز پیشکسوتان سپاه با اظهار این خبر گفت:

پاسدارانی که بعد از پشت سر گذاشتن دوره خدمت خود بازنشسته می شوند از تجربیات ارزشمندی برخوردار هستند و به تعبیر ما پیش کسوت هایی هستند که باید از حضور شان همچنان استفاده کنیم و تلاش کنیم تا به دست فراموشی سپرده نشوند.

دکتر سید حسن شکری در همین رابطه افزود:  بسیجیانی که سال های دفاع مقدس را بدون هیچ چشم داشتی پشت سر گذاشته اند اکنون پا به دوران بازنشستگی و سالخوردگی می گذارند و نباید اجازه بدهیم که جامعه اسلامی از برکت تجارب این جان برکفان محروم شود و به این ترتیب تحت عنوان «بسیج ماندگاران انقلاب و پیش کسوتان دفاع مقدس» بار دیگر این افراد را در کنار هم خواهیم دید.

بسیجیانی که سال های دفاع مقدس را بدون هیچ چشم داشتی پشت سر گذاشته اند اکنون پا به دوران بازنشستگی و سالخوردگی می گذارند و نباید اجازه بدهیم که جامعه اسلامی از برکت تجارب این جان برکفان محروم شود .

به گزارش تبیان هسته مرکزی این تشکل در حسینه شهدای دوکوهه واقع در میدان شهداء تهران در حال شکل گیری است و موسس این مجمع سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که خود فرمانده ی  لشکر 27 حضرت رسول (ص) می باشد.

گفته می شود که این مجمع در آینده در کلیه نواحی بسیج و کلیه تیپ های مستقل سپاه حضرت رسول (ص) هم تشکیل خواهد شد.

دکتر شکری با توضیح این نکته که در این مرکز امکانات و تسهیلات فرهنگی در اختیار افراد عضو قرار داده خواهد شد افزود:  در آینده نزدیک در طبقه اول این مکان کتابخانه دفاع مقدس با 5000 جلد کتاب تاسیس خواهد شد که افراد می توانند از آنها استفاده کنند،همچنین یک مرکز مشاوره جهت اعضا و خانواده آنان پیش بینی شده است.

بسیج

مدیر اجرایی این مرکز درباره فعالیت های فرهنگی دیگر گفت: در نظر داریم تا پایان سال از خاطرات بسیجیان و ایثارگران دو جلد کتاب با عنوان خاطرات پیش کسوتان تهیه و منتشر کنیم.

وی درباره حضور بازنشستگان خانم ، گفت: ما حدود 80-90 نفر بازنشسته ی خانم داریم که در نظر است طبقه ای را برای شروع فعالیت های پژوهشی و فرهنگی در اختیارشان قرار بدهیم. به هرحال ما در بخش جمع آوری اطلاعات هستیم چرا که این اطلاعات در هیچ جا موجود نیست و عزیزان باید کمک کنند تا این اطلاعات هر چه زودتر تکمیل شود و برنامه ریزی بهتر صورت گیرد.

متقاضیان عضویت در این مرکز می توانند با مراجعه به سایت pishkesvat.com  و تماس با تلفن  33500275  اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب نمایند.


تهیه و تنظیم :

بخش هنر مردان خدا - سعید قنادها