تبیان، دستیار زندگی
بیست‌ویکمین چاپ کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته «دونیس. را.داندیس» با ترجمه «مسعود سپهر» از سوی انتشارات سروش در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چاپ 21 «مبادی سواد بصری» در غرفه سروش
چاپ 21 «مبادی سواد بصری» در غرفه سروش

بیست‌ویکمین چاپ کتاب «مبادی سواد بصری» نوشته «دونيس. را.دانديس» با ترجمه «مسعود سپهر» از سوي انتشارات سروش در بيست و سومين نمایشگاه بين‌المللي کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، «دانديس» متحرك‌ترين فن بصري را استفاده از كنتراست (تضاد) مي‌داند كه در نقطه مقابل آن، هارموني (هماهنگي) قرار دارد. اين دو قطب در برابر يكديگرند و به نظر دانديس مي‌توان آن‌ها را با درجاتي از خفيف تا شديد به كار بست.

به گفته نويسنده، این کتاب راهنمایی جامع و کاربردی برای همه کسانی است که در دوران پراکنده شدن تعداد زیادی تصویر در سراسر جهان و به انواع راه‌های گوناگون، نیاز به فهم بهتری از پیام‌ها و اخبار بصری دارند.

كتاب حاضر تاكنون در ايران تجدید چاپ و استقبال بسیاری، خصوصا دانشجویان هنر و معماری قرار گرفته است و به عنوان یکی از کتاب‌های مرجع و پایه در این رشته‌ها مورد استفاده و معرفی قرار می‌گیرد.

فصل‌های کتاب به 9 بخش تقسیم شده‌ كه خصوصیت و محتوای سواد بصری، ترکیب‌بندي، راهنمایی‌های دستوری برای سواد بصری، عناصر اولیه در ارتباط بصری، تشریح پیام بصری، جنبش و تحرک در کنتراست، فنون بصری و برآمدن سبک بصری و هنرهای بصری بخشي از اين عناوين به شمار مي‌آيند.

چاپ بیست‌ویکم کتاب «مبادی سواد بصری» در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران (15 تا 25 ارديبهشت) در غرفه انتشارات سروش به بهاي سه هزار و 500 تومان به فروش مي‌رسد.