تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از برخی پیچ و خم های اداری و معطل شدن مردم در ادارات گفت: ادارات و سازمان ها، خانه های مردم به حساب می آیند و مسؤولان باید بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کرده و در صدد حل مشکلات آنان باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بین مردم و مسؤولان نباید فاصله ای وجود داشته باشد
آیت الله نوری همدانی

حضرت آیت الله نوری همدانی با انتقاد از برخی پیچ و خم های اداری و معطل شدن مردم در ادارات گفت: ادارات و سازمان ها، خانه های مردم به حساب می آیند و مسؤولان باید بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کرده و در صدد حل مشکلات آنان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر پنج شنبه در دیدار با اعضای شورای عالی استان ها، با اشاره به ماموریت ها و وظایف شوراها خاطرنشان کرد: کار شوراهای اسلامی شهر و روستا بسیار مهم است.

این مرجع تقلید خدمت به نظام و مردم را دارای اجر و ثواب فراوان دانست و تاکید کرد: خدمت در نظام اسلامی و گره گشایی مشکلات مردم امری مقدس است و افرادی که در چنین جایگاه هایی هستند باید قدردان موقعیت خود باشند.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم به ویژه محرومان عبادت است، گفت: امام راحل تاکید داشتند باید به محرومان و زاغه نشینان رسیدگی کرد، زیرا انقلاب اسلامی ایران با نقش آفرینی محرومان و اقشار مستضعف به پیروزی رسیده است و مرفهین بی درد در آن سهمی نداشته اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خواستار توجه جامعه به آثار و کتب امام راحل شد و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حاصل تجارب خود را در وصیت نامه خود نوشته است و ما باید به اندیشه های این پیر فرزانه توجه کنیم.

وی در ادامه انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و تاکید کرد: امروز دشمنان کینه توز در حال نقشه چینی علیه انقلاب اسلامی هستند و ما وظیفه داریم برای حفظ انقلاب تلاش کرده و آن را از گزند دشمنان نگه داریم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی، برخورد مناسب با مردم و تواضع در مقابل ارباب رجوع را امری ضروری برای کارکنان دولت دانست و تاکید کرد: تواضع در بالارفتن مقام انسان در پیشگاه خداوند نقش بسیار اساسی دارد و ما باید همواره به این مهم توجه کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به مذمت تکبر در دین مبین اسلام ابراز داشت: تکبر عامل سقوط انسان می شود و آدم را به زمین می زند.

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی پیچ و خم های اداری و معطل شدن مردم در ادارات عنوان کرد: مردم انتظار ندارند وقتی به ادارات و سازمان ها مراجعه می کنند بین آنان و مسؤولین فاصله ای وجود داشته باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: ادارات و سازمان ها، خانه های مردم به حساب می آیند و مسؤلان باید بدون واسطه با مردم ارتباط برقرار کنند و در صدد حل مشکلات آنان باشند.