تبیان، دستیار زندگی
کنگره بین‌المللی بزرگداشت یکصدمین سال تولد حضرت آیت‌الله سیدعبدالاعلی موسوی سبزواری در شهر مقدس قم و سبزوار برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله سبزواری
کنگره آیت الله سبزواری

کنگره بین‌المللی بزرگداشت یکصدمین سال تولد حضرت آیت‌الله سیدعبدالاعلی موسوی سبزواری در شهر مقدس قم و سبزوار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد سنگی، دبیر اجرایی کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله سیدعبدالاعلی سبزواری، صبح امروز 18 اردیبهشت‌ماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران از برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله سبزواری در دو شهر قم و سبزوار خبر داد.

وی افزود: جمعی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی از دو سال پیش بر آن شدند مراسم گرامیداشت یکصدمین سال تولد حضرت آیت‌الله سیدعبدالاعلی موسوی سبزواری را به هدف معرفی ابعاد علمی و شخصیتی این عالم ذوفنون در دو شهر قم و سبزوار برگزار کنند.

حجت‌الاسلام سنگی خاطرنشان کرد: با تشکیل دبیرخانه کنگره در شهرستان سبزوار با نظارت امام جمعه سبزوار و در شهر قم با نظارت جمعی از اساتید حوزه و با همکاری مدیریت حوزه علمیه قم و نهادهای مختلف حوزوی، نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله سبزواری، 21 اردیبهشت‌ماه در سبزوار و 23 اردیبهشت‌ماه در قم برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: در حاشیه این مراسم از کتاب «سلمان زمان» تدوین شده در سبزوار و «آفتاب سبزوار» تدوین شده در قم درباره زندگی‌نامه، شاگردان و آثار حضرت آیت‌الله سبزواری و نیز مجموعه مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره چاپ شده در دو جله رونمایی می‌شود.

دبیر کنگره بزرگداشت آیت‌الله سبزواری تصریح کرد: حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله علی سبزواری فرزند حضرت آیت‌الله سبزواری و حجت‌الاسلام احمد عابدی از اساتید حوزه و دانشگاه در کنگره قم و همچنین سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره سبزوار سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: کنگره بزرگداشت علامه سبزواری در سبزوار از ساعت 8:30 در نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد که در نوبت صبح در مصلای سبزوار و نوبت عصر در سالن کنفرانس‌های اداره‌کل ارشاد سبزوار پذیرای مدعوین خواهد بود.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی بزرگداشت حضرت آیت‌الله سبزواری، پنجشنبه 23 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8:30 صبح در سالن همایش‌های مجمع جهانی علوم اهل بیت(ع) به نشانی قم ـ خیابان چهارمردان ـ پس از گلزار شهدا برگزار می‌شود.