تبیان، دستیار زندگی
در هفته سی و سوم لیگ برتر که عصر روز پنجشنبه با برگزاری 9 بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد، سپاهان اصفهان مقابل پیکان به پیروزی رسید تا جشن قهرمانی خود را پرشورتر کند. ذوب آهن مقابل فولادخوزستان به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داد تا استقلال با گل دیرهنگام مجی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود استقلال به رده دوم در روز بد پرسپولیس

تیم فوتبال استقلال تهران از توقف ذوب آهن در خانه فولادخوزستان نهایت بهره را برد و با برتری مقابل راه آهن شهرری به مکان دوم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد.

فرهاد مجیدی استقلال

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته سی و سوم لیگ برتر که عصر روز پنجشنبه با برگزاری 9 بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد، سپاهان اصفهان مقابل پیکان به پیروزی رسید تا جشن قهرمانی خود را پرشورتر کند. ذوب آهن مقابل فولادخوزستان به نتیجه تساوی یک بریک رضایت داد تا استقلال با گل دیرهنگام مجیدی 58 امتیازی شده و به رده دوم جدول صعود کند.

در این بین پرسپولیس هفتمین شکست فصل خود را در دیدار برابر ابومسلم مشهد متحمل شد و عملا شانس دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر را از دست داد.

در روزی که استیل آذین و مس کرمان به نتیجه تساوی یک بریک رضایت دادند و صبای قم با نتیجه 3 بریک ملوان بندرانزلی را شکست داد، شاهین بوشهر جدال قعرنشینان جدول رده بندی را با پیروزی یک برصفر برابر مقاومت سپاسی شیراز پشت سر گذاشت و با 39 امتیاز به رده یازدهم جدول صعود کرد.

شاهین با این نتیجه از خطر سقوط به لیگ دسته اول رهایی پیدا کرد اما تیم‌های راه آهن شهرری و پاس همدان که در هفته سی و سوم به ترتیب برابر استقلال و سایپا تن به شکست دادند، در لبه تیغ هستند.

- نتایج دیدارهای هفته سی و سوم لیگ برتر به شرح زیر است:

* سپاهان اصفهان 2 - پیکان قزوین یک

گل‌ها: ابراهیم توره (3 و 84) برای سپاهان و علیرضا عباسفرد (19) برای پیکان

* ابومسلم خراسان 3 - پرسپولیس تهران یک

گل‌ها: جرالدو جلسون (11)، جواد ضیغمی (18) و رضا ناصحی (28 - پنالتی) برای ابومسلم و سپهر حیدری (17) برای پرسپولیس

* استقلال تهران یک - راه آهن شهرری صفر

گل: فرهاد مجیدی (3+90)

* استیل آذین تهران یک - مس کرمان یک

گل‌ها: مهدی مهدوی کیا (36) برای استیل آذین و ادینهو (70) برای مس کرمان

* مقاومت شهید سپاسی شیراز صفر - شاهین بوشهر یک

گل: منصور تنهایی (76)

* تراکتورسازی تبریز 2 - استقلال اهواز یک

گل‌ها: مهرداد پولادی (68 و 7+90) برای تراکتورسازی و اسماعیل شریفات (82) برای استقلال اهواز

* فولاد خوزستان یک - ذوب آهن اصفهان یک

گل‌ها: غلامرضا رضایی (32) برای فولادخوزستان و فرشید طالبی (77) برای ذوب آهن

* سایپا کرج 3 - پاس همدان صفر

گل‌ها: امین منوچهری (33 و 48) و کریم انصاری‌فرد (86)

* ملوان بندرانزلی یک - صبای قم 3

گل‌ها: مهران جعفری (3+90) برای ملوان و امیرحسین فشنگچی (22)، کلمنتینو (46) و ابوالفضل حاجی زاده (90) برای صبای قم

صمد مرفاوی استقلال

هواداران معترض فریب خورده و مغرض هستند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه می داند اعتراض‌های هواداران این تیم در پایان دیدار با راه آهن از کجا نشات گرفته است گفت: هواداران معترض افرادی فریب خورده و مغرض هستند.

صمد مرفاوی پس از برتری یک برصفر تیمش برابر راه آهن شهرری با بیان این مطلب افزود: تیم ما در هر دو نیمه ابتکار عمل را در دست داشت. ما در هر دو نیمه با تفکر بازی کردیم تا بتوانیم سه امتیاز را از آن خود کنیم. بازیکنان ما بر جریان بازی کاملا مسلط بودند، آن هم در شرایطی که تیم راه آهن بسته بازی می کرد.

وی با اشاره به بازی تدافعی تیم راه آهن که تا اواخر مسابقه سعی در اجرای آن داشت، افزود: راه آهن بسیار خوب بازی کرد و توانست مقابل ما مقاومت خوبی از خود نشان دهد اما با این حال تیمی که در نهایت به پیروزی رسید استقلال بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با ابراز تاسف از برخورد تماشاگران این تیم در خصوص درگیری لفظی خود با فرهاد مجیدی گفت: از نظر من بازیکن باید آنچه را که من به عنوان سرمربی تیم به او می گویم، انجام دهد. مجیدی یا "گنده‌تر" از مجیدی هم باید به حرف من گوش بدهد. وظیفه بازیکن و مهاجم گل زدن است و نباید در کار سرمربی تیم دخالت کند.

مرفاوی با بیان اینکه " شاید همین داد زدن من سر مجیدی باعث شد او دروازه راه آهن را باز کند"، خاطرنشان کرد: اینکه جلوی دوربین با یک بازیکن برخورد شود از دید من هیچ اشکالی ندارد! من سرمربی تیم هستم و باید با بازیکن خود صحبت کنم. این قضیه به هوادار هیچ ارتباطی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص شعارهای هواداران این تیم در پایان دیدار برابر راه آهن گفت: من از هواداران استقلال ناراحت هستم و نمی دانم چرا در پایان مسابقه علیه سرمربی تیم‌شان شعار دادند.

وی ادامه داد: بابت اتفاقاتی که در دقایق پایانی بازی برابر راه آهن رقم خورد شخصیت من و هیچ کدام از بازیکنان استقلال زیر سئوال نرفت. من از هیچ اعتراضی نمی ترسم و می دانم این قضایا از کجا نشات می گیرد. من کاری ندارم که مربیانی دیگر با بازیکنان خود چطور برخورد می کنند اما من اجازه نمی دهم بازیکن بیشتر از ظرفیت خود حرکتی را انجام دهد. من به دنبال پیروزی هستم چه با مجیدی و چه با مجتبی محبوب مجاز.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: من از این شعارهایی که هواداران می دهند و می گویند: "مرفاوی حیا کن، استقلال را رها کن" گوشم پراست. من می دانم عده‌ای با غرض ورزی این کار را می کند. ولی یک عده فریب آنها را می خورند. من قبلا هم از این مسائل دیده بودم. اگر بعضی از آقایان روی سکوها آدم دارند، من فقط خدا را دارم.

وی افزود: من دلم پر است. در این مدت خیلی چیزها را دیدم و دم نزدم. بازهم می گویم بازیکن ستاره و غیر ستاره برای من فرقی نمی کند و اجازه نمی دهم به قدمت استقلال توهین شود.

علی دایی

فصل بعد تغییرات ویژه‌ای خواهیم داشت

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: در مصاف با ابومسلم بد بازی کردیم، بد گل خوردیم و بد باختیم و به اعتقاد من امروز ضعیف ترین پرسپولیس عمرم را دیدم چرا که بازیکنان برای این دیدار دقت و تمرکز لازم را نداشتند.

علی دایی پس از شکست 3 بریک مقابل ابومسلم در جمع خبرنگاران افزود: باید قبول کنیم که در دیدارهای اخیر نتوانستیم به طور شایسته و در خور نام پرسپولیس ظاهر شویم و در این دیدار نه تنها نتیجه نگرفتیم بلکه فوتبال هم بازی نکردیم و واقعا من نمی دانم که چگونه به این شکل بسیار بد باختیم.

وی تصریح کرد: تیم بزرگی همچون پرسپولیس نباید با زحمت به گل برسد و به راحتی گل دریافت کند و می بایست این ضعف ها را بررسی و ریشه یابی کنیم و البته من نمی توانم بپذیرم که این بازی نامطلوب به سبب حضور در فینال جام حذفی است چرا که اکنون پایان فصل فرا رسیده و برخی بازیکنان مراقب ساق پایشان هم هستند.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بازیکنان این تیم فکر و ذکرشان فینال جام حذفی شده بود، اذعان داشت: تیم ما یک مشکل اساسی داشت و آن هم عدم توجه بازیکنانم به این دیدار بود چرا که آنها فقط به دیدار با گسترش فولاد می اندیشند و فکر این نیستند پرسپولیس به میلیونها هوادار در سراسر ایران تعلق دارد و نباید اینطور بد کار کنیم.

وی ادامه داد: کادر فنی برنامه های زیادی را برای کسب نتیجه مناسب به کار می گیرد اما وقتی بازیکنان از موقعیت های بوجود آمده به طور صحیح استفاده نمی کنند و در مصاف با یک تیم دسته اولی نمی توانند خوب بازی کنند، به نظر من مشکل از کادر فنی تیم نیست.

علی دایی در خصوص تعویض شیث رضایی و دیگر تعویض‌هایی که در این دیدار داشت نیز گفت: تعویض شیث جنبه فنی داشت و اگر چه تیم ما در همان نیمه اول همه چیز را از دست داد اما بوسیله این تعویض‌ها تلاش کردیم تا قدرت تیم را افزایش دهیم و اشتباهات دفاع را جبران کنیم که در این بین البته عملکرد بازیکنانم مناسب نبود.

وی با بیان اینکه پرسپولیس در فصل آینده تغییراتی را خواهد داشت افزود: تا پیش از این دیدار به فکر تغییر در تیم نبودم اما با اتفاقاتی که در بازی با ابومسلم رخ داد اگر در سه دیدار آینده که در جام حذفی و لیگ برتر داریم نتوانیم نتیجه لازم را کسب نکنیم باید یک تغییر و تحول ویژه در تیم ایجاد کنم.

علی دایی در خصوص قضاوت احمد صالحی در این دیدار گفت: به نظر من قضاوت این دیدار خوب بود اما در یک لحظه از بازی داور می توانست خطای پنالتی به نفع ما بگیرد با این حال تیم ما بد بازی کرد و این ضعف ما به هیچ وجه به داوری ربطی نداشت.

دایی در پاسخ به اینکه چرا پرسپولیس نسبت به زمان حضور کرانچار افت مکانی در جدول داشته است گفت: باید شرایط را مقایسه کنید و ببینید که زمان سرمربیگری کرانچار در اکثر دیدارها پرسپولیس میزبان بوده است و قطعا این موضوع می تواند نقش بسزایی در نتیجه گیری و رتبه داشته باشد ضمن اینکه خوشبختانه ما توانستیم به فینال جام حذفی هم برسیم.

سرمربی پرسپولیس اظهار داشت: علی حنطه و بازیکنان ابومسلم توانستند با تمرکز و تلاش مقابل تیم ما پیروز شوند و به اعتقاد من اگر ابومسلم در طول فصل به همین شکل بازی می کرد الان سقوط نکرده بود و در مجموع برای این تیم و فوتبال خراسان آرزوی موفقیت دارم.

مربیان استقلال

از سوی سازمان لیگ برتر فوتبال زمان دیدارهای هفته سی و سوم این رقابتها تغییر کرد.

بنابر اعلام سازمان لیگ برتر به درخواست برخی از باشگاههای لیگ برتر کلیه دیدارهای هفته سی و سوم و ما قبل پایانی این رقابتها راس ساعت 18 برگزار خواهد شد .

پیش از این سازمان لیگ زمان برگزاری این مسابقات را 17:45 دقیقه اعلام کرده بود .

برنامه دیدارهای هفته سی و سوم لیگ برتر طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد:

پنجشنبه - 16/2/89

* سپاهان اصفهان - پیکان قزوین، ( ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر)

* ابومسلم خراسان - پرسپولیس تهران،( ورزشگاه ثامن الائمه (ع) مشهد)

* استقلال تهران - راه آهن شهرری، ( ورزشگاه آزادی تهران)

* استیل آذین تهران - مس کرمان،( ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران)

* مقاومت شهید سپاسی شیراز - شاهین بوشهر،( ورزشگاه حافظیه شیراز)

* تراکتورسازی تبریز - استقلال اهواز،( ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز)

* فولاد خوزستان - ذوب آهن اصفهان،( ورزشگاه تختی اهواز)

* سایپا کرج - پاس همدان،( ورزشگاه انقلاب کرج)

* ملوان بندرانزلی - صبای قم،( ورزشگاه تختی بندرانزلی)

تنظیم:سعید آقازاده

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1سپاهان3419105673037+67
2استقلال3316107483117+58
3ذوب آهن3315135452916+58
4پرسپولیس341314741356+53
5استیل آذین341313855496+52
6صبای قم341391252466+48
7تراکتورسازی341114943421+47
8سایپا3412101248535-46
9فولاد349151030344-42
10ملوان33101112314413-41
11پیکان339131139434-40
12شاهین بوشهر34912133737039
13مس331091450544-39
14راه آهن349111436448-38
15پاس349111434439-38
16فجر سپاسی3481313344511-36
17ابومسلم3371115344612-32
18استقلال اهواز347918385921-29