تبیان، دستیار زندگی
شهردار منطقه 19 تهران با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته در روستای مرتضی گرد تحت نظارت شهرداری تهران نبوده است ،‌گفت: فرمانداری تهران پاسخگوی این ساخت و سازهاست و هر اقدامی باید از سوی این نهاد صورت گیرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهردار منطقه 19:

پاسخگوی ساخت و سازهای غیر مجاز مرتضی گرد فرمانداری تهران است

ساخ و ساز غیر مجاز

شهردار منطقه 19 تهران با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته در روستای مرتضی گرد تحت نظارت شهرداری تهران نبوده است ،‌گفت: فرمانداری تهران پاسخگوی این ساخت و سازهاست و هر اقدامی باید از سوی این نهاد صورت گیرد.   

عبادالله فتح‌اللهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این روستا جزو شهرداری تهران نیست و شهرداری درخصوص جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز آن اقدامی انجام نمی‌دهد، تاکید کرد: روستای مرتضی‌گرد دهداری دارد و آنها باید به ساخت‌وسازهای غیرمجاز رسیدگی ‌کنند.

وی افزود: به تازگی پیشنهاد شده است این روستا به شهرداری تهران تحویل شود که هنوز مراحل قانونی آن طی نشده است.

شهردار منطقه 19 تهران درباره زمان تخریب دیوار پادگان قلعه مرغی نیز گفت: تخریب دیواره پادگان قلعه‌مرغی بعد از صدور رای کمیسیون ماده 5 آغاز می‌شود.

به گفته فتح‌اللهی، 30 درصد از محدوده پادگان قلعه‌مرغی به فضای اقتصادی،‌تجاری و مسکونی تبدیل شده و الباقی آن به مراکز فرهنگی و تفریحی تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: خط 3 و 8 مترو از پادگان قلعه‌مرغی می‌گذرد و برنامه ما این است که شهروندان از هر نقطه تهران، ظرف نیم ساعت به پادگان قلعه مرغی برسند و همچنین مشکلی در پارک خودروهای خود نداشته باشند.

وی همچنین از راه‌اندازی شورای توسعه جنوب خبر داد و گفت: یکی از اقدامات این شورا این است که برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های منطقه مانند فقر راه‌حل‌های در نظر بگیرد.

فتح‌اللهی با بیان اینکه معتقدیم که پتانسیل‌های لازم در این محدوده وجود دارد، گفت: یکی از این پتانسیل‌ها این است که در زمین هزار هکتاری بین منطقه 16 و 19 مرکز تجارت جهانی احداث کنیم.

تنظیم: هومن بهلولی