تبیان، دستیار زندگی
اگرچه به گفته منبع آگاه ما، قطعا محصولی از شرکت چانگان چین میهمان ایران‌خودرو و جانشین پیکان خواهد شد، اما بر سر این راه هنوز مانعی بزرگ با نام وزارت صنایع قرار دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیکان چینی آمد + عکس

اگرچه به گفته منبع آگاه ما، قطعا محصولی از شرکت چانگان چین میهمان ایران‌خودرو و جانشین پیکان خواهد شد، اما بر سر این راه هنوز مانعی بزرگ با نام وزارت صنایع قرار دارد.

پیکان چینی

اگرچه طی چند ماه اخیر گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی گاو شیرده ایران‌خودرو یعنی، «پیکان» مطرح شده، اما به گفته یک منبع آگاه، محصولی از شرکت «چانگان چین» جای خالی پیکان را پر خواهد کرد.

به گفته این منبع آگاه، مذاکرات ایران‌خودرو و شرکت خودروسازی چانگان، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و محصولی ارزان و نسبتا کوچک از این شرکت چینی، چندی دیگر میهمان کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد شد.

این موضوع در شرایطی است که پیشتر، محصولاتی از شرکت‌های دیگر چینی نظیر چری و Great wall، برای جایگزینی پیکان مطرح شد، اما ظاهرا یک «چانگانی» قرار است پیکان چینی ایران‌خودرو لقب بگیرد و چری و Great wall، شانسی برای ورود به جاده مخصوص و حضوری قوی در بازار ایران ندارند.

وزیر صنایع، بارها در واکنش به همکاری خودروسازان ایرانی با چینی‌ها، عنوان کرده تا زمانی که وزیر است، اجازه تولید خودرو چینی را در کشور نخواهد داد

اگرچه به گفته منبع آگاه ما، قطعا محصولی از شرکت چانگان چین میهمان ایران‌خودرو و جانشین پیکان خواهد شد، اما بر سر این راه هنوز مانعی بزرگ با نام وزارت صنایع قرار دارد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع، بارها در واکنش به همکاری خودروسازان ایرانی با چینی‌ها، عنوان کرده تا زمانی که وزیر است، اجازه تولید خودرو چینی را در کشور نخواهد داد.

مخالفت محرابیان با تولید خودرو چینی در ایران، آن قدر شدید است که وی حتی سه سال پیش نیز در شرایطی که ایران‌خودرو و چری چین قراردادی را برای تولید محصول مشترک در کشور به امضا رساندند، به یکباره مخالفت خود را با این قرارداد اعلام و مانع اجرای آن شد.اگرچه وزیر صنایع در آخرین اظهارنظر خود باز هم با تولید خودرو چینی در ایران مخالفت کرده، اما به نظر می‌رسد ایران‌خودرویی‌ها که این قدر جدی به دنبال محصولی چینی برای جایگزینی پیکان هستند و چندین نمونه را نیز در این زمینه مورد تست قرار داده‌اند، احتمالا فکری نیز برای جلب رضایت مرد شماره یک خیابان سمیه کرده‌اند، حال آنکه بالاخره پایان این ماجرا چه باشد، موضوعی است که باید فعلا منتظر پاسخ آن ماند.

منبع: تابناک

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور