تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری بر مقام علمی این عالم بزرگوار تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ابعاد علمی آیت‌الله سید عبدالاعلی سبزواری به جامعه معرفی شود
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری بر مقام علمی این عالم بزرگوار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار  اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله سید عبدالاعلی سبزواری بر مقام علمی این عالم بزرگوار تاکید کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به خدمات و زحمات علمای اسلام گفت: شخصیت‌های بزرگ علمی مانند ایشان باید به مردم معرفی شوند تا آنان بدانند بزرگان دین، چه خدماتی در عرصه نشر ارزش‌های دینی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه زهد و ورع و علم آیت‌الله سبزواری کم نظیر بوده، خاطرنشان کرد: توفیق خاصی می‌خواهد که انسان موفق شود یک دوره فقه را بصورت کامل بنویسد، گرچه علمایی بوده‌اند که موفق به این امر شده‌اند، اما در این اواخر علمای زیادی این کار را شروع کرده‌اند ولی همه‌ی آنها نتوانستند آن را به اتمام برساند.

این مرجع تقلید افزود: عنایتی شامل حال آیت‌الله سبزواری شده که توانسته‌اند یک دوره فقه کامل را بنویسند و در فروعات آن تفحص کرده و بتوانند چنین منبع و مرجع فقهی را به عالم تشیع تحویل دهند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به تفسیر قرآن آیت‌الله سید عبدالاعلی سبزواری اشاره کرده و اظهار داشت: افرادی نظیر ایشان برای جامعه اسلامی بسیار با ارزش ‌هستند، زیرا عالمی که تفسیر را بر محور اهل‌بیت‌(ع) بنویسد، یقین دارد که برگشت همه علوم به اهل بیت‌(ع) است و علوم واقعی را باید از آنان گرفت.

وی با بیان اینکه آثار علمی آیت‌الله سبزواری نشان دهنده و منعکس کننده شخصیت و مقام بزرگ علمی آن مرحوم است که حتماً مورد رضای ولی عصر‌(عج) قرار دارد، افزودند: متأسفانه مردم، ایشان را در زمانی که در قید حیات بودند، نشناختند و یا اینکه به درستی به مردم شناسانده نشده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله سبزواری افتخاری برای روحانیت به شمار می‌روند و مردم باید بدانند این افراد برای ترویج مکتب اهل بیت‌(ع) و مذهب جعفری‌(ع) زحمات فراوان کشیده‌اند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: زحمات علمای بزرگ پیامی است برای همه به خصوص برای حوزه‌های علمیه که باید در این مسیر، پر تلاش باشیم، بتوانیم خودمان را به قله‌های علم برسانیم و در یک جا متوقف نشویم و در همه فروعات، روایات و مسائل تتبع و تفحص کنیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه این دیدار از همه‌ی علما و طلابی که در برگزاری این کنگره تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است کنگره بزرگداشت این عالم فقید 21 اردیبهشت ماه در شهرستان سبزوار آغاز می شود و اختتامیه آن 25 اردیبهشت در قم برگزار خواهد شد.