تبیان، دستیار زندگی
معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ارائه تقاضا برای تاسیس 54 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقاضای تاسیس 54 مدرسه علمیه خواهران در کشور
ابراهیمیان

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از ارائه تقاضا برای تاسیس 54 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 270 مدرسه علمیه خواهران در کشور فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال متقاضیان برای تاسیس مدارس علمیه این تعداد به زودی افزایش می یابد.

وی افزود: در سال 88 تعداد 54 تقاضای تاسیس مدرسه علمیه به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ارائه شده است که از این تعداد 10 مورد در کارگروه‌های ویژه تاسیس بررسی وپس از تشکیل پرونده جهت دریافت موافقت اصولی ومجوزموقت به شورای گسترش حوزه شورای عالی حوزه‌های علمیه ارسال شده است.

معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه از این میان 4 واحد آموزشی موفق به دریافت مجوز موقت تاسیس شده‌اند،‌ اضافه کرد: 25 مورداز تقاضاهای سال گذشته در دست اقدام و پیگیری قرار دارند و بقیه به دلیل نداشتن شرایط لازم مختومه شده‌اند.

وی گفت: مدارس علمیه‌ای که مجوز تاسیس دریافت می‌کنند پس از گذشت یک یا دو ترم از راه‌اندازی و فعالیت، عملکرد آنان در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، پشتیبانی مالی، امکانات و تجهیزات، مدیریت، اساتید و موارد دیگر بر اساس استانداردهای مصوب شورای عالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پرونده آنها به منظور اخذ مجوز قطعی به شورای گسترش حوزه‌های علمیه ارسال می‌شود.