تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، در حاشیه برگزاری این هم اندیشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: در ارتباط با مسائل فی ما بین حوزه های خراسان و قم قرار شد نشست هایی با حضور نمایندگانی از دو طرف برگزار شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هم اندیشی تعامل حوزه های علمیه قم و خراسان
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، در حاشیه برگزاری این هم اندیشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: در ارتباط با مسائل فی ما بین حوزه های خراسان و قم قرار شد نشست هایی با حضور نمایندگانی از دو طرف برگزار شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت های دو طرف فراهم گردد.

وی تاکید کرد: در جلسه ای که در اواخر سال گذشته با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام فرجام مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان برگزار شد، مقرر گردید با حضور نمایندگانی از دوطرف مسائل فی ما بین بررسی شود.

این استاد حوزه علمیه مشهد تاکید کرد: در مرحله اول، یازده موضوع به عنوان مسائل محوری مهم حوزه های علمیه قم و خراسان انتخاب و در جلسات بعدی نیز این برنامه ها در پنج کارگروه ادغام شد.

وی تاکید کرد: کارگروه آموزش و پژوهش در حوزه های مختلف کاری برنامه های خود را در دست بررسی دارد و در مسائل پژوهشی نیز مذاکراتی با حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه انجام شده است که امیدواریم در ادامه این گونه هم اندیشی ها به نتایج مطلوبی دست یابیم.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به دستور کار این هم اندیشی ابراز داشت: بحث و بررسی پیرامون موضوعاتی همچون: تبلیغ و تهذیب، برنامه ریزی پشتیبانی امور طلاب، فناوری و اطلاعات و دیگر مسائل فی مابین از جمله موضوعاتی بود که در این هم اندیشی مورد بحث و بررسی نمایندگان دو طرف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برای هر یک از کارگروه های آموزش و پژوهش، تهذیب و تبلیغ، برنامه ریزی اداری مالی، طلاب و دانش آموختگان و روابط عمومی و فناوری و اطلاعات مدیرانی انتخاب شده است تا از این طریق کارها با سازماندهی بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام پژمان فر گفت: این هم اندیشی از روز گذشته در شهر مقدس قم، مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی آغاز شده است و تا پایان امروز نیز در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد یافت.

وی بیان داشت: خوشبختانه این هم اندیشی با دستور کارهای مختلف به خوبی برگزار شده است و امیدواریم نتایج آن به امضا تفاهم نامه های مطلوب منجر شود.